Bli den första att skriva en recension

Phono Box - Silver
990:-

Pro-Ject Phono Box - Silver

En exklusiv RIAA-förstärkare som är idealisk för användning med grammofoner eller skivspelare.
Välj Phono Box för att förstärka de allra svagaste och mest känsliga signalerna i din anläggning. Kopplas enkelt ihop via guldpläterade RCA-anslutningar.

Bakgrundsfakta:
För att musiken skall få plats rent fysiskt på en LP-skiv används ett filter vid graveringen som minskar de kraftiga bastonerna och höjer upp de höga frekvenserna. Detta kallas för RIAA-korrektion och ett motsatt filter måste således användas i grammofonförstärkaren innan signalen är frekvenslinjär och låter som den ska. Phono Box har alltså två uppgifter; både förstärka och dessutom filtrera signalen. Njut av din musik så som den var tänkt att låta!

Funktioner:
Metallhölje skyddar elektroniken från vibrations-och elektromagnetiska störningar
Optimal kanalseparation genom dubbla mono kretsar
Guldpläterade RCA-anslutning uttag
Amplifiering och RIAA utjämning MM och MC patroner

Frekvensomfång
20 - 20,000 Hz
Strömförbrukning (Max)
16V/30mA AC
Effektförbrukning
-
Impedans
MM - 47kohms/120pF / MC - 100ohms/120pF
Uteffekt
300mV/1kHz på 3mV/1kHz (MM ingång) / 300mV/1kHz på 0,3 mV/1kHz (MC ingång)
Ingångar:
2xRCA
Utgångar:
2xRCA
Mått (b x h x d)
103 x 36 x 103
Medföljande tillbehör
-
Svårt att hitta rätt produkt?
Ställ en fråga till andra kunder:
Pro-Ject Pro-Ject Phono Box - Silver <h1> Pro-Ject Phono Box - Silver</h1> <p> En exklusiv RIAA-förstärkare som är idealisk för användning med grammofoner eller skivspelare.<br /> Välj Phono Box för att förstärka de allra svagaste och mest känsliga signalerna i din anläggning. Kopplas enkelt ihop via guldpläterade RCA-anslutningar.<br /> <br /> <strong>Bakgrundsfakta:</strong><br /> För att musiken skall få plats rent fysiskt på en LP-skiv används ett filter vid graveringen som minskar de kraftiga bastonerna och höjer upp de höga frekvenserna. Detta kallas för RIAA-korrektion och ett motsatt filter måste således användas i grammofonförstärkaren innan signalen är frekvenslinjär och låter som den ska. Phono Box har alltså två uppgifter; både förstärka och dessutom filtrera signalen. Njut av din musik så som den var tänkt att låta!<br /> <br /> <strong>Funktioner:</strong><br /> Metallhölje skyddar elektroniken från vibrations-och elektromagnetiska störningar<br /> Optimal kanalseparation genom dubbla mono kretsar<br /> Guldpläterade RCA-anslutning uttag<br /> Amplifiering och RIAA utjämning MM och MC patroner</p> RIAA-förstärkare 0 990,0000 new False

Hörlurar för alla tillfällen!

Trött på sladdtrassel?