Kundservice

Visa meny

Fel vid leverans

Innehållsförteckning


Skadad produkt vid leverans

Hur vet jag att varan jag har fått räknas som en skadad vara? 

Om du nyligen har fått din leverans hem och packat upp din produkt så kan skador visas på olika sätt. Här har du några olika skador som din produkt kan ha:

  • Levererats i skadat skick
  • Bucklor, repor eller märken
  • Skador på lackeringen eller krossat glas
  • Skadade tillbehör
  • Krossad skärm
Är du osäker så kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare med om det är en skada på varan du fått hem! 

Vad gör jag om min produkt är skadad vid leverans?

Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället måste detta anmälas omgående till vår kundservice. Våra lagershoppar har inte möjlighet att hantera fraktskador då produkten inte får transporteras vidare efter upptäckt fraktskada. Vi vore tacksamma om du vid din kontakt med oss tagit bilder på skadan samt inner- och ytteremballage, då det krävs för att skapa ett reklamationsärende. Skadan behöver anmälas till transportören inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan till oss inom denna tid. 

För att reklamationen mot transportören skall kunna hanteras korrekt måste du även spara emballage, adresslapp samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.

Vad händer sedan?

Efter att en reklamation upprättats mot transportören kommer vi att ombesörja en ny leverans, helt kostnadsfritt för dig som kund, så att du så snart som möjligt får en felfri produkt.

Försvunnet paket

Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara om den mot förmodan skulle försvinna under transport. 

Om du förmodar att din försändelse försvunnit eller om leveransen blivit väldigt försenad kan du kontakta transportören (PostNord/Best) och höra hur det ligger till - tänk på att ha ditt kollinummer tillgängligt.

Om du får bekräftat av transportören att du behöver kontakta oss för vidare hjälp kan vi sedan upprätta en reklamation och ombesörja ny leverans till dig omgående, kontakta då vår kundservice.

Jag har fått hem en annan produkt än den jag beställt

Om du mot förmodan skulle få en annan produkt än den du beställt så behöver du inte oroa dig. 
Kontakta vår kundservice, så ser vi till att du kostnadsfritt får returnera den felaktiga produkten och att korrekt vara skickas ut så snart som möjligt. 

Ej uthämtat paket

Många försändelser levereras till ett postombud där du sedan kan hämta det med hjälp av SMS-avisering och legitimation. Ett ombud tillhandahåller paketet i 7 dagar, innan det skickas i retur till oss. 

För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr kommer vi dra av 195 kr på din återbetalning, för ej utlösta paket med att varuvärde över 500 kr kommer vi dra av 395 kr på din återbetalning för att täcka uppkomma kostnader.

Om du har valt att betala med någon av våra kreditlösningar via Resurs Bank kommer ovan belopp finnas kvar på din faktura/delbetalning beroende på varuvärdet av din order.

Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 7 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.