Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse och för att anpassa reklambudskap. Vi säljer inte din information. Du kan när som helst dra tillbaka ditt samtycke. Genom att klicka på Jag accepterar godkänner du cookies.

Köpvillkor


1. Köpinformation

Vid beställning träffas avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till din registrerade mailadress. Beställda produkter förblir NetOnNets egendom till dess de till fullo är betalda.

Din order kommer att skickas från vårt centrallager i Borås. Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din order är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår Kundservice för att om möjligt ändra din order.

Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel.

Köpavtalet är tecknat med NetOnNet och det är NetOnNet som är förmedlare av tjänst och produkterbjudande, d.v.s. att det är endast NetOnNets villkor som gäller vid köp.

Vi ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande samt med juridisk person.

2. Priser och betalsätt

Samtliga priser anges inklusive moms eller exklusive moms, beroende på hur du valt att visa dem. Eventuella avgifter för frakt kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

Direktbanksbetalning – Efter att du bekräftat ditt köp i kassan slussas du vidare till din internetbank för att slutföra din betalning. Pengarna kommer att dras direkt från ditt konto när du godkänner transaktionen.

Kortbetalning – Genomför ditt köp med hjälp av ditt VISA eller Mastercard. Efter att du bekräftat ditt köp i kassan kommer du få ange dina kortuppgifter för att slutföra betalningen. Transaktionen sker med SSL-kryptering vilket innebär att ingen obehörig kan se dina uppgifter. Vi accepterar inte kort som är utfärdade av utländsk bank, förutom vid köp direkt i någon av våra Lagershopar.

Delbetalning – Tillsammans med Resurs Bank erbjuder vi dig att dela upp din betalning. Du har alltid 30 till 60 dagars kredit. Den första avin kommer månaden efter köpet och det är först då du själv avgör vilket delbetalningsalternativ du vill nyttja. Grundkraven för Delbetalning är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. Du kan när som helst välja att slutbetala hela din skuld, och du väljer då att betala in återstående skuld som finns angivet på ditt senaste kontoutdrag. För att säkerställa att ingen obehörig beställer varor i ditt namn levererar vi enbart till din folkbokförda adress. Önskas annan leveransadress än den folkbokförda är detta enbart möjligt med hjälp av e-signering i kassan. Se även Allmänna villkor. Delbetalning gäller ej företag.

NetOnNet-faktura - Tillsammans med Resurs Bank erbjuder vi dig NetOnNet-faktura. Fakturan skickas ut från Resurs Bank i samband med att din order skickas. Grundkraven för NetOnNet-faktura är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. För att säkerställa att ingen obehörig beställer varor i ditt namn levererar vi enbart till din folkbokförda adress. Önskas annan leveransadress än den folkbokförda är detta enbart möjligt med hjälp av e-signering i kassan. Se även Särskilda villkor för NetOnNet-faktura. När det gäller Faktura Företag se punkten nedan.

NetOnNet-kortet - Erbjuds i samarbete med Resurs Bank. Här kan du antingen betala med befintligt kort eller ansöka om ett nytt (nyansökan kräver e-signering). Du slipper nya kreditupplysningar vid framtida köp och du kan vid behov ansöka om utökad kredit. Grundkraven för NetOnNet-kortet är att du är minst 18 år och inte har några betalningsanmärkningar. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. För att säkerställa att ingen obehörig beställer varor i ditt namn levererar vi enbart till din folkbokförda adress. Önskas annan leveransadress än den folkbokförda är detta enbart möjligt med hjälp av e-signering i kassan. Se även Särskilda villkor för NetOnNet-kortet.

NetOnNet Företagskort - NetOnNet Företagskort ger dig 30-60 dagars betalningstid på dina inköp och möjlighet till flexibel betalning. Månaden efter dina inköp bestämmer du själv om du vill betala allt på en gång eller dela upp din betalning. Betalas hela beloppet månaden efter köpet tillkommer endast en administrationsavgift på 29 kr. NetOnNet Företagskort har ingen årsavgift och du har även möjlighet att koppla flera kort till samma konto vilket möjliggör att företaget slipper rekvisitioner och fullmakter. Delbetalning erbjuds i upp till 3 månader med månadsränta,  för närvarande 1,25 %. Allmänna villkor.

Faktura Företag – Tillsammans med Resurs Bank kan vi erbjuda företag betalning mot faktura. Fakturan skickas ut till registrerad mailadress i samband med att vi behandlar och skickar beställningen. Vid ansökan görs en sedvanlig kreditupplysning. För att säkerställa att ingen obehörig beställer varor i företagets namn levererar vi enbart till registrerad företagsadress. Se även Kreditvillkor för Faktura Företag.


3. Leveransinformation

Leveranstiden avgörs av det fraktsätt du väljer i kassan. Väljer du Fri Frakt är leveranstiden 3-4 dagar jämfört med 1-2 dagar om du väljer fraktsätt Express. Vid val av Best hemleverans väljer du själv dag och tid för leverans. Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. Vid abonnemangsköp skickas din order från oss så fort registrering av abonnemanget skett. Paketet levereras till ditt närmsta ombud. Normal leveranstid är 3-5 arbetsdagar. Godkänd kreditkontroll krävs och operatörens abonnemangsavtal måste signeras innan ordern skickas iväg.

Du finner information kring aktuell lagerstatus för Internet samt Lagershop under varje produkt på vår hemsida. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du i samband med orderbekräftelsen, alternativt i efterhand via separat mail. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning. Vår leveransgaranti innebär att vi krediterar eventuell fraktkostnad om vi eller transportören misslyckas med att leverera dina varor inom utsatt tid (1-2 dagar vid fraktsätt Express).

Om din beställda produkt är slut i lager förbehåller vi oss rätten att skicka en likvärdig produkt. Detta gäller exempelvis tillbehör såsom kablage m.m. Dvs. inte huvudprodukter såsom mobiltelefoner, TV mm. Om du inte är nöjd med ersättningsprodukten har du full returrätt, utan extra kostnad för dig som kund.

Skulle någon av produkterna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga produkter på din order kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den ursprungliga frakten.

Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken.

För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr så kommer vi fakturera 195 kr, för ej utlösta paket med ett varuvärde över 500 kr så kommer vi fakturera 395 kr för att täcka uppkomna kostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.

Vi erbjuder följande fraktsätt:

Brev / Varubrev – För beställningar med mindre vikt och volym. Din beställning levereras direkt i din brevlåda. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på hos dig eller lämna en avisering så du kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.

Rekommenderat brev – Leverans sker till närmsta postombud. Posten kommer att meddela dig via en post-avi att försändelsen har kommit fram. För att lösa ut försändelsen måste avin och giltig legitimation uppvisas. Avin kan i vissa fall komma fram upp till två vardagar efter att försändelsen anlänt till utlämningsstället. Ett rekommenderat brev ligger kvar hos postombudet i 14 dagar efter ankomstdatumet.

Leverans till ombud – Leverans sker till närmsta postombud. PostNord kommer att skicka en SMS-avi när försändelsen har kommit fram, saknas giltigt SMS-nummer skickas brevavisering. För att lösa ut försändelsen behövs SMS-avi eller sista fyra siffrorna i kollinumret och giltig legitimation. Försändelsen ligger kvar hos postombudet i 14 dagar efter ankomstdatumet. 
Bud visar bådas legitimation.

Best Hemleverans – Leverans sker vald dag och tid hela vägen till din dörr. När leveransen lastas för utkörning får du ett SMS där du kan följa bilen på en karta och se hur många stopp bilen har kvar innan du får dina varor. Du behöver vara hemma och signera att du mottagit leveransen. I kassan kan du se hur snabbt just du kan få leverans.

Hempaket – Leverans sker till din dörr helgfri vardag dagtid (08-17) eller kvällstid (17-21) beroende på ditt val i kassan. Valbara tidsintervall kan variera beroende på vilken ort leveransen ska ske till, för mer information kontakta PostNord på nummer 0771-33 33 10. PostNord kommer att skicka SMS till dig när paketet nått sista terminal, i SMS:et framgår valbara tidsintervall för leverans. Du bokar leveranstid genom att svara på SMS:et. Tänk därför på att registrera ett giltigt mobiltelefonnummer. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta PostNord på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. PostNord har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se postnord.se

Hemleverans Pall – Tyngre och större gods måste levereras med pall, vilket sker till gatuplan helgfri vardag mellan kl 08-17. PostNord kommer att skicka SMS till dig när pallen nått sista terminal, i SMS:et framgår valbara tidsintervall för leverans. Du bokar leveranstid genom att svara på SMS:et. Tänk därför på att registrera ett giltigt mobiltelefonnummer. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta PostNord på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. PostNord har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se postnord.se

Volvo In-car Delivery – När du väljer Volvo In-car Delivery levereras din beställning direkt till bagageutrymmet i din Volvo. Du behöver: 


1. En Volvo utrustad med Volvo On Call, modell 2012 eller senare, och ett giltigt Volvo On Call-abonnemang.
2. Ett Volvo ID registrerat för Volvo In-car Delivery.
3. Stå parkerad inom leveransområdet för Volvo In-car Delivery, i Stockholm, Malmö eller Göteborg.
4. Vara bosatt inom upptagningsområdet för Volvo In-car Delivery, se karta på vår In-car delivery-sida.

När paketet har lämnat vårt lager kommer du får ett sms eller e-mail med en länk för att välja leveransplats och leveranstid. Leveranstid är 1 – 5 arbetsdagar och du väljer själv dag, dock ej senare än 5 dagar. Om det vid leveranstillfället inte är möjligt att leverera din beställning eller om du inte valt plats, lämnas beställningen till ditt ordinarie utlämningsställe för PostNord och du får avisering när paketet finns att hämta.

Företagspaket – Leverans sker till registrerad företagsadress vardagar mellan kl 08.00-17.00. Ingen avisering sker innan. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och försändelsen kan sedan hämtas på Postens Företagscenter eller Postens Åkericentral.

Hämta i Lagershop – Beställ din vara på nätet och hämta sedan när det passar dig i valfri Lagershop. Du kommer få en avisering via SMS när din produkt kan hämtas. Hämta i Lagershop gäller tyvärr inte för företagskunder. Se Lagershopens öppettider

Lantbrevbärarlinje
Om du bor på en lantbrevbärarlinje och har valt hemleverans kommer Posten lämna en avi i din brevlåda. Därefter ska du kontakta Posten på 0771-33 33 10 för utkörning av din beställning. Vänligen observera att leveranstiden blir några dagar längre vid lantbrevbärarlinje.

4. Transportskador och felexpediering

Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att anmäla det omgående till vår Kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till transportören inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot transportören skall kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.

En beställning som är felaktigt expedierad rekommenderar vi dig att anmäla det snarast möjligt till vår Kundservice. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad.

Force Majeure
NetOnNet är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar NetOnNets fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.

5. Garanti och reklamation

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför erbjuder vi mycket förmånliga garantivillkor.

Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Vi ger dig 2 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. På Andersson LED-TV ger vi dig hela 3 års garanti samt 3 års 100% pixelgaranti. För datorprodukter, telefoni, intimprodukter, reservdelar samt bärbart ljud gäller 1 års garanti. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd. Förbrukningsvaror samt tillbehör som t ex projektorlampor, batterier och laddare följer tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år.

Produktgarantin för LCD/Plasma-skärmar ges med förbehåll för pixelfel. Vid pixelfel hänvisar vi till tillverkarens pixelgaranti, vilka skiljer sig från produkt till produkt.

Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi eller någon av våra samarbetspartners undersöka produkten. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi eller serviceverkstaden rätt att debitera dig för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer. Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder rikstäckande service för att ge dig som kund ett förstklassigt garantiförfarande.

Som konsument har du även lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel. Garantin vi som återförsäljare lämnar är dock en större trygghet för dig som kund. Läs gärna mer om din reklamationsrätt på www.konsumentverket.se . I det fall du önskar reklamera din produkt ber vid dig kontakta oss inom två månader från det att du upptäcker felet på produkten. Vid godkänt ärende inom reklamationen ersätter vi dig kostnader som uppkommit i ärendet såsom eventuell fraktkostnad, eller reserersättning. Vi rekommenderar dig alltid att kontakta vår kundservice innan du returnerar en produkt till oss för att vi skall kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vid reklamation kan felet avhjälpas på olika sätt såsom reparation, prisavdrag, omleverans eller hävning av köp. Vi håller alltid en dialog med dig som kund under ärendets gång för att du ska känna dig trygg med det köp du gjort hos oss. 


Kundservice: 033-488 488

OBS! Reklamationsrätten avser enbart köp som görs som privatperson och ej företagsköp.

Teknisk support
För teknisk support har NetOnNet rätt att hänvisa kund till tredje partföretag betalsupport eller till respektive produkttillverkare. Observera att supporten kan vara på engelska för vissa tillverkare och endast via kontakt via e-mail eller hemsida

6. Ångerrätt och Öppet köp

Oavsett om du handlar via Internet eller i någon av våra Lagershopar erbjuder vi dig 30 dagars ångerrätt (Öppet köp) från det att du tagit emot varan.

För köp gjorda i Lagershop krävs originalkvitto vid retur.

Vad är en produktförpackning? Produktförpackningen är en särskilt framtagen förpackning som är unik för varan. Den har bilder och texter med syfte att förklara och tydliggöra varans funktion och egenskaper. Den skyddar produkten samt dess tillbehör.

För att utnyttja ångerrätten ber vi dig meddela oss om det så snart du vet att du vill ångra ditt köp. Skicka sedan varan till vår returadress nedan, eller returnera den i någon av våra lagershopar. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten. Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd åt produkten. I de fall tillbehör saknas eller fysisk skada finnes, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att återställa varan till funktionellt skick. NetOnNet avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i väsentligen oförändrat skick.

Hur returnerar jag min vara? Kontakta vår kundservice för att meddela att du avser göra en retur. Fyll i din returblankett som finns som länk i mailet med Leveransbesked du fick när vi skickade din beställning. Du kan även fylla i Konsumentverkets blankett som du finner här. Ytterligare instruktioner kring hur du går tillväga finner du på returblanketten. Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten. Övriga kostnader, såsom kostnad för varan och frakt från oss till dig kommer att återbetalas. Du kan även lämna tillbaka produkten i någon av våra Lagershopar. NetOnNet kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Vi rekommenderar dig att returnera försändelsen på ett vis som gör att försändelen anländer till vår returadress. NetOnNet har ingen möjlighet att lösa ut paket på postombud.

Returadress

Teknisk service NetOnNet
Företagsgatan 69
504 64 Borås

OBS! Du kan även lämna tillbaka produkten i någon av våra Lagershopar.

Undantag från ångerrätten.

  • Ångerrätten upphör att gälla om fullgörandet av en tjänst har påbörjats med konsumentens samtycke. Exempel på detta är abonnemang för till exempel telefoni, internet eller digital-TV. Köp som är operatör-subventionerat kan endast ångras i sin helhet (d.v.s. ångerrätten rör både tjänsten och den/de artiklar som ingick i erbjudandet vid köptillfället).    
  • Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla.
  • Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.
  • Ångerrätten gäller inte en förseglad ljud- eller bildupptagning samt programvara där förseglingen har brutits.
  • Företag har ångerrätt i 10 dagar vid obruten förpackning.


Återbetalning/Kreditering
En återbetalning/kreditering sker i första hand till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Återbetalning kan enbart ske till samma kort som användes vid köptillfället och enbart till kort som är utfärdade i Sverige och till svenska bankkonton. 
Om du valt faktura som betalsätt och redan hunnit betala in beloppet, vänligen kontakta Resurs Bank på telefon 0771-11 22 33 för återbetalning.

Programvara
Kund erhåller ingen annan rätt än vad som medföljer av de licenser eller särskilda villkor som kommer med respektive programvara. Programvaran får endast användas i enlighet med villkoren i medföljande licensvillkor.

7. Miljöansvar

Vi är medlemmar i det nationella insamlingssystemet El-Kretsen. El-Kretsen samlar både in elektroniken och ser till att materialet återvinns, vilket är en förutsättning för en bättre miljö. Du kan enkelt lämna in alla gamla elektroniska apparater hos oss oavsett var du köpt dem. Detta görs antingen i servicedisken i någon av våra lagershopar eller hos alla de kommunala återvinningscentraler som omfattas av systemet. För en komplett lista över återvinningscentraler i din kommun, vänligen se www.el-kretsen.se

8. Anmälningsplikt till Radiotjänst

Vid försäljning av utrustning som kan fungera som tv-mottagare (t ex TV och datorer med TV-kort) har vi enligt lag anmälningsplikt till Radiotjänst i Kiruna AB. Detta innebär att vi vid genomförd försäljning måste uppge sådan information som krävs för att kunna fastställa avgiftsplikten för televisionsmottagare (det som vanligtvis kallas TV-licens). Om vi ej fullgör vår anmälningsplikt drabbas vi av böter. Anmälningsplikten styrs av "Lagen om TV-avgift" (1989:41) 8 §.

9. Personuppgifter

När du handlar eller interagerar med oss kan du komma att dela dina personuppgifter med oss. Personuppgiftsansvarig för dina uppgifter är NetOnNet AB som är ett svenskt bolag registrerad hos Bolagsverket med organisationsnummer 556520-4137 och har sitt säte i Borås. Om du vill ha mer information om vilka personuppgifter vi behandlar och dina rättigheter se vår integritetspolicy. Du kan självfallet även kontakta oss på integritetsskydd@netonnet.com alternativt ringa NetOnNet kundservice +46 (0)33-488 488 om du har frågor rörande hanteringen av dina personuppgifter. 

10. Kontakt och övrig information

Beröm eller klagomål tas tacksamt emot via vår Kundservice. Vid eventuella tvister är vår målsättning att alltid komma fram till bästa möjliga lösning på det inträffade. Vid en eventuell tvist hos Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi alltid den rekommendation som ges av ARN. Konsumentköplagen (KKL) samt Distanshandelslagen (DHL) är tvingande lagar vi som återförsäljare arbetar efter. Våra köpvillkor är komplement till dessa bägge lagar. Lagen om alternativ tvistlösning gör det även möjligt att, utöver Allmänna Reklamationsnämnden, vända sig till EU:s gemensamma tvistlösningssida där du som konsument kan skicka in klagomål och enas om en lösning med näringsidkaren http://ec.europa.eu/odr.

Länkar på netonnet.se möjliggör att du också lämnar denna server. De länkade webbplatserna kontrolleras inte av NetOnNet och NetOnNet bär således ingen som helst ansvar för innehållet på dessa webbplatser.

Vårt huvudkontor är beläget i postorderstaden Borås på följande adress:

NetOnNet AB
Box 1716 (Företagsgatan 69)
501 17 BORÅS

Vi är certifierade med Trygg E-handel som innehåller en rad bestämmelser för att du som kund ska känna dig trygg.