Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta. Läs mer

Behöver du hjälp?

FAQ NES classic mini/NES controll

Q : Varför har jag inte fått information tidigare? Ni måste väl ha vetat om detta i förväg? 
A : Vi har valt att avstå från att skicka information till dig som bokat fram tills nu på grund av att det finns många lösa och obekräftade rykten kring produkten. Vi vill inte späda på ryktena eller själva spekulera och har därför valt att invänta bekräftade besked från vår leverantör och Nintendo. I det här fallet anser vi att ”inget besked = dåligt besked” och vill därför ge er en statusuppdatering

Q : Kommer konsolen komma in över huvud taget och i så fall när?
A : Vi får idag små och få sporadiska leveranser med ospecificerat antal konsoler. Vi skickar ut dem så fort de kommer in i turordning efter det kösystem som finns.

Q : Ni säger att det finns ett kösystem, varför delger ni inte min köplats?
A : Det finns en kö som vi går efter. Av tekniska skäl kan vi inte se vilken köplats just er order har. Vårt affärssystem sköter per automatik kösystemet och säkerställer att ordrarna plockas i rätt köordning.

Q : Vad händer med mina pengar och när får jag tillbaka dem? 

A : Om din order är eller blir avbokad återbetalas pengar på följande sätt för respektive betalsätt:
- Faktura & NetOnNet-kort (inkl. Delbetalning) : Fakturan kommer att annulleras när ordern avbokas
- Kortbetalning : Har du betalt med kort är en reservation gjord på ditt kort när du lade din order. Denna reservation är rimligtvis redan hävd. Om inte, kommer reservationen släppas vid avbokningen och pengarna bör vara tillgängliga på ditt kort inom 48 timmar.
- Direktbetalning & Swish : Har du valt att betala med direktbetalning kommer pengarna att återbetalas efter avbokad order. Överföringen kan ta mellan 3-10 arbetsdagar. Har du inte fått din betalning inom 10 arbetsdagar ber vi dig att kontakta oss med ditt ordernummer.
- Postförskott : Postförskottsbetalning sker vid utlämning på PostNords ombud, därmed har inga pengar överförts till oss och den planerade transaktionen kommer därmed försvinna i samband med att din order avbokas.

Q : Vad gör ni för att kompensera mig för detta? 

A : Vi beklagar givetvis det inträffade men vi har tyvärr ingen möjlighet till ekonomisk kompensation i detta fall. 

Q : Kommer jag få kontrollen som jag beställt? 
A : Vi får idag få sporadiska leveranser med ett ospecificerat antal kontroller. Vi skickar ut dem så fort de kommer in i turordning efter det kösystem som finns. 

Q : Kommer den att komma in senare? 
A : I dagsläget finns tyvärr inte något officiellt besked från Nintendo rörande framtida produktion av NES Classic. Men det finns heller inget besked om avveckling. Men givetvis hoppas vi på att den kommer att finnas kvar på marknaden.

Q : Hur vet jag om min order är makulerad? 
A : Din order är endast makulerad om du bett oss avboka din order. Ingenting ändras utan att du blir meddelad eller om du ber oss göra ändringen.



TOPP 5 VANLIGASTE FRÅGORNA

1. När kommer min faktura?

Fakturan mailas till dig i samband med att du genomför ditt köp. Den skickas från vår samarbetspartner Resurs Bank. Vid faktura- och delbetalningsfrågor rekommenderar vi dig att kontakta Resurs Bank på telefon 0771-11 22 33 eller mail kundservice@resurs.se

2. Är min order skickad?

I din orderbekräftelse som du fått via mail meddelar vi dig leveranstiden på din beställning. När din order blir skickad ifrån oss får du även ett leveransbesked med tillhörande kollinummer så du enkelt kan kontrollera på posten.se var din försändelse befinner sig.

3. Min produkt krånglar, hur går jag tillväga?

Vi samarbetar med Sveriges ledande serviceverkstäder för att kunna ge dig som kund bästa möjliga service, kontakta kundservice för mer information. Många problem kan även avhjälpas genom att göra en mjukvaruuppdatering eller en återställning av produkten (t ex mobiltelefoner, datorer mm). Se mer information om detta i din produkts bruksanvisning.

4. Hur kontrollerar jag om produkten jag vill köpa finns i lager?

Aktuell lagerstatus får både Internet samt för våra Lagershopar ser du under respektive produkt på hemsidan. Det är möjligt att beställa en produkt på internet för att därefter hämta ut varorna i någon av våra Lagershopar. Detta väljer du i kassan. Du kan också Paxa en produkt som innebär att vi lägger undan produkten i vald Lagershop tills du hämtar och betalar den.

5. Jag vill utnyttja min ångerrätt på 30 dagar, hur går jag tillväga?

Du kan antingen välja att lämna tillbaka den i närmaste Lagershop eller genom att skicka in den till oss på nedanstående adress. Du som kund står för frakten och transportrisken vid nyttjande av din ångerrätt. Tänk därför på att emballera produkten så som den var när du fick den.

Hur gör jag en retur?

Skriv ut en returblankett och läs igenom de medföljande instruktionerna. Du kan även fylla i Konsumentverkets blankett för ångerrätt som du finner här. Tänk på att paketera varan väl samt att du skickar din retur som Företagspaket.

Du kan även lämna tillbaka produkten i någon av våra Lagershopar.

Vår returadress:

Teknisk Service NetOnNet
Företagsgatan 69
504 64 Borås
OBS! Skicka din försändelse som Företagspaket
 
Organisationsnummer: 556520-4137

NetOnNet återkallar SRP 2.5 högtalarsystem.   

Efter tester utförda av Elsäkerhetsverket har beslut tagits på att återkalla samtliga sålda högtalare med modellnamn Andersson SRP 2.5. Den finns i 2 färger svart och vit. För mer information om hur du returnerar produkten och hur återbetalning sker kontakta vår kundtjänst. Vi ber om ursäkt för det inträffade och ska göra allt vi kan för att lösa detta på bästa och smidigaste sätt för dig som handlat produkten.  Vill du veta mer finns rapporten att läsa på Elsäkerhetsverkets hemsida.  

Gäller följande artikelnummer:
165888               SRP 2.5 - Black 
165890               SRP 2.5 - White

Har du frågor kring faktura eller delbetalning? Kontakta Resurs Bank.

Ring Resurs Bank på nummer 0771-11 22 33.

Kontakta gärna oss på Kundservice via telefon eller mail om du har några funderingar eller frågor.

Kontakta oss.

Telefon: 033-488 488
Måndag-fredag kl 09.00-18.00


Mail: kontaktformulär.