Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta. Läs mer

Vanliga frågor & svar

För att ge dig som kund bästa möjliga service, har vi valt att samla några av de vanligaste frågorna som kommer in till oss här nedan. Om du inte hittar svaret på din fråga så tveka inte att kontakta vår Kundservice.

LEVERANS

  • När kommer min faktura?
    NetOnNet-kort - fakturan skickas per post i slutet av månaden som infaller efter genomfört köp.
    NetOnNet-faktura - fakturan mailas till e-postadressen inskriven i beställningen i samband med att vi skickar din order.

    Fakturan skickas från vår samarbetspartner Resurs Bank. Vid faktura- och delbetalningsfrågor rekommenderar vi dig att kontakta Resurs Bank på telefon 0771-11 22 33 eller mail kundservice@resurs.se.

  • Var är min order?
    I din orderbekräftelse meddelar vi dig leveranstiden på din beställning. När din order blir skickad ifrån oss får du ett leveransbesked med tillhörande kollinummer. Om du är medlem i Klubbhyllan kan du även se orderstatus under köphistoriken online på "Mina sidor".

  • Hur går jag tillväga om varorna blivit skadade i transporten?

    Transportskador åtgärdas utan kostnad för våra kunder. Vi rekommenderar att du kontaktar vår Kundservice inom 1-3 arbetsdagar från det att du mottagit din produkt i fall av en fraktskada. Du kan läsa mer om hur du anmäler en fraktskada under "Fel vid leverans".

  • Leveranstid vid abonnemangsbeställning? 
    Leveranstiden för abonnemangsbeställningar är 5-10 arbetsdagar och skickas endast till avtalstecknarens folkbokförda adress (undantag vid legitimering med BankID vid direkt-/fakturabetalning). Observera att signerat avtal begärs i retur till NetOnNet innan order skickas.


GARANTI & ÖPPET KÖP

  • Hur kontrollerar jag status på min inlämnade service?
    När du lämnat in en produkt för service skapas ett ärende. Genom att trycka här kan du söka fram statusen för ditt serviceärende med hjälp av ärendenumret samt det telefonnummer som skrivits in vid registreringstillfället.

  • Hur lång är min garanti?

    Vi ger dig 2 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. För datorprodukter samt bärbart ljud gäller 1 års garanti. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd. Produktgarantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantiperioden.

    Förutom ovanstående garantitid och funktionsfelsgaranti på LCD & Plasma skärmar/tv-apparater erbjuder vi samma pixelgaranti som respektive tillverkare.

    Läs mer om garanti och service här.

  • Min produkt krånglar, hur går jag tillväga?
    Många problem kan avhjälpas genom att göra en mjukvaruuppdatering eller en återställning av produkten (t ex mobiltelefoner, datorer mm). Du kan ofta få teknisk support direkt av tillverkaren, du hittar kontaktuppgifter till många olika tillverkare här.

    I de fall det inte hjälper rekommenderar vi dig att komma in med produkten till någon av våra Lagershopar, eller kontakta vår kundservice så att ett ärende kan upprättas. 

  • Jag vill nyttja min ångerrätt på 30 dagar, hur går jag tillväga?

    Du kan antingen välja att lämna tillbaka den i närmaste Lagershop eller genom att skicka in den till oss på nedanstående adress. Du som kund står för frakten och transportrisken vid nyttjande av din ångerätt. Tänk därför på att emballera produkten så som den var när du fick den.

    NetOnNet AB
    Teknisk service  
    Företagsgatan 69 A  
    504 64 BORÅS

    Mer information om ångerrätt och öppet köp hittar du här.

LAGERSHOP

  • Är det samma pris i Lagershop som på internet?

    Ja! Vi håller alltid samma låga priser både i våra Lagershopar och på Internet.

  • Kan man ringa direkt till en Lagershop?

    Nej, det är inte möjligt. Vi har en central kundserviceavdelning i Borås som mer än gärna hjälper dig att svara på dina frågor. Telefonnummer 033-488 488 eller mail kundservice@netonnet.se

  • Kan man lägga undan/reservera en produkt i en Lagershop?

    Ja, du kan Paxa en vara. Att Paxa en produkt innebär att vi lägger undan produkten i vald Lagershop i upp till 24 timmar, eller tills du hämtar och köper den. Vid genomförd Paxning får du ett SMS om att vi mottagit Paxningen, därefter skickas ett till SMS ut när Paxningen är genomförd.

  • Kan man beställa varor på internet och hämta i Lagershop?

    Ja, du kan beställa på Internet för att därefter hämta ut varorna i någon av våra Lagershopar. Detta väljer du i kassan. Hämta i Lagershop gäller tyvärr inte för företagskunder.

BESTÄLLNING & BETALNING

  • Hur ser jag om produkten finns i lager?
    Aktuell lagerstatus får både Internet samt för våra Lagershopar ser du under respektive produkt på hemsidan. Det är möjligt att beställa en produkt på internet för att därefter hämta ut varorna i någon av våra Lagershopar. Detta väljer du i kassan. 
    Se vad de olika symbolerna betyder

  • När jag försöker beställa får jag upp "Kreditansökan nekad", vad betyder det?
    "Kreditansökan nekad" innebär att Resurs Bank inte kunnat bevilja den kredit som efterfrågats. Vi på NetOnNet kan dessvärre inte se vad detta beror på och hänvisar dessa frågor direkt till Resurs Bank på tel.nr: 0771-11 22 33.

  • Går det att beställa utanför Sverige?
    I dagsläget levererar vi endast till Sverige och Norge. Detta sker genom att gå in på www.netonnet.se respektive www.netonnet.no

  • Vilka olika betalsätt finns det?
    När du beställer från vår hemsida kan du välja mellan följande betalsätt:
    NetOnNet-kortet
    Swish
    Kortbetalning (VISA/Mastercard)
    Direktbetalning via internetbank
    NetOnNet-faktura
    Resurs delbetalning
    Presentkort
    Faktura Företag via NetOnNet och Resurs Bank. 

ÖVRIGT

  • Vad är Andersson för märke?

    Andersson är ett av NetOnNets egna märken.

    Våra egna varumärken är ett led i att bygga NetOnNet som varumärke, då de utgör en viktig strategi för att hålla priserna nere utan att göra avkall på kvalitén för dig som konsument.

    Med egna produkter minskas antalet led i distributionskedjan, vilket ökar företagets oberoende och möjliggör lägre prisnivåer för våra kunder.

  • Anmäls mitt inköp till Radiotjänst?

    Vid försäljning av apparater innehållande tv-mottagare (t.ex. TV, inspelningsbar DVD, digitalbox, tv- tuner till dator mm.) har NetOnNet anmälningsplikt till Radiotjänst i Kiruna AB. Detta innebär att vi inom 30 dagar efter genomförd försäljning måste uppge sådan information som krävs för att kunna fastställa avgiftsplikten för televisionsmottagare (det som vanligtvis kallas TV-licens).

    Informationen NetOnNet skickar är: namn, adress och telefonnummer på köparen. Om vi ej fullgör vår anmälningsplikt drabbas vi av böter. Anmälningsplikten styrs av "Lagen om TV-avgift" (1989:41) 8 §.

Hittar du inte det du söker?