Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta. Läs mer

Fraktsätt

Leverans till ombud

Postpaket
Leverans sker till närmsta postombud. PostNord kommer att skicka en SMS-avi att försändelsen har kommit fram. För att lösa ut försändelsen behövs SMS-avi och giltig legitimation. Försändelsen ligger kvar hos postombudet i 14 dagar efter ankomstdatumet. 
Bud visar bådas legitimation.

Hemleverans

Hemleverans Pall
Tyngre och större gods måste levereras med pall, vilket sker till gatuplan helgfri vardag dagtid (08-17). 

Hempaket
Leverans sker till din dörr helgfri vardag dagtid (08-17) eller kvällstid (17-21) beroende på ditt val i kassan. 

Valbara tidsintervall kan variera beroende på vilken ort leveransen ska ske till, för mer information kontakta PostNord på nummer 0771-33 33 10. 
PostNord kommer att skicka SMS till dig när paketet nått sista terminal, i SMS:et framgår valbara tidsintervall för leverans. Du bokar leveranstid genom att svara på SMS:et så tänk på att registrera ett giltigt mobiltelefonnummer. 

Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta PostNord för att bestämma en ny utkörningsdag. PostNord har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden.

Bor du på en lantbrevbärarlinje och har valt hemleverans/hemleverans pall kommer PostNord lämna en avi i din brevlåda. Därefter ska du kontakta PostNord för utkörning av din beställning. Vänligen observera att leveranstiden blir några dagar längre vid lantbrevbärarlinje.

Övriga fraktsätt

Brev / Varubrev
Används för beställningar med mindre vikt, volym och värde som levereras direkt i din brevlåda. Är försändelsen för stor för din brevlåda kommer du få en SMS-avisering när du kan hämta ut leveransen på närmsta postombud, normalt en arbetsdag efter leveransförsök.
Om du inte angett SMS-nummer kommer en brevavisering skickas ut vilket medför en extra dags leverans. Maxmått för brev är ca 40x30x20 cm och maxvikt är 2 kg.

Volvo In-Car Delivery - Fraktfritt fram till 24 december!
När du väljer Volvo In-Car Delivery levereras din beställning direkt till bagageutrymmet i din Volvo.

Du behöver följande för att kunna använda Volvo In-Car Delivery:

1. En Volvo utrustad med Volvo On Call, modell 2012 eller senare, och ett giltigt Volvo On Call-abonnemang.
2. Ett Volvo ID registrerat för Volvo In-Car Delivery.
3. Stå parkerad inom leveransområdet för Volvo In-Car Delivery, i Stockholm, Göteborg eller västra Skåne (från Helsingborg till Trelleborg). 
4. Vara bosatt inom upptagningsområdet för Volvo In-Car Delivery, se karta på vår In-Car Delivery-sida.

När paketet har lämnat vårt lager kommer du får ett sms eller e-mail med en länk för att välja leveransplats och leveranstid.
Leveranstid är 1 – 5 arbetsdagar och du väljer själv dag, dock ej senare än 5 dagar. 
Om det vid leveranstillfället inte är möjligt att leverera din beställning eller om du inte valt plats, lämnas beställningen till ditt ordinarie utlämningsställe för PostNord och du får avisering när paketet finns att hämta. 
Leveranssättet erbjuds endast för artiklar som bedöms gå in i bilen samt artiklar som finns för omgående leverans från vårt centrallager.

Hämta i Lagershop

Beställ din vara på nätet och hämta sedan när det passar dig i valfri Lagershop. Du kommer få en avisering via SMS när din produkt kan hämtas. Notera att Hämta i Lagershop endast är möjligt om varan finns i lager i önskad Lagershop.
Fraktsättet "Hämta i Lagershop" gäller tyvärr inte för företagskunder.

Se Lagershoparnas öppettider