Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta. Läs mer

Fraktsätt

Vi erbjuder följande fraktsätt:

Brev / Varubrev – För beställningar med mindre vikt och volym. Kan användas mot alla betalsätt förutom Postförskott. Din beställning levereras direkt i din brevlåda. Är försändelsen för skrymmande kommer brevbäraren antingen ringa på hos dig eller lämna en avisering så du kan hämta ut leveransen på närmaste postombud.

Rekommenderat brev – Leverans sker till närmsta postombud. Posten kommer att meddela dig via en post-avi att försändelsen har kommit fram. För att lösa ut försändelsen måste avin och giltig legitimation uppvisas. Avin kan i vissa fall komma fram upp till två vardagar efter att försändelsen anlänt till utlämningsstället. Ett rekommenderat brev ligger kvar hos postombudet i 14 dagar efter ankomstdatumet.

Postpaket – Din beställning levereras till ditt närmaste postombud. Du kommer att få en avisering via antingen SMS eller post-avi. Vi rekommenderar att du fyller i ditt mobilnummer för SMS-avisering i kassan för kortast möjliga leveranstid. För att kunna lösa ut paketet krävs det att du har med dig giltig legitimation. Ett postpaket ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet.

Hempaket – Leverans sker till din dörr helgfri vardag mellan kl 09.30-11.30 och 13.30-15.30. Posten kommer att kontakta dig för att meddela lämplig utkörningsdag och ungefärlig tidpunkt. Tänk därför på att registrera lämpligt telefonnummer som Posten kan nå dig på dagtid. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta Posten på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. Posten har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden. På mindre orter kan leverans komma att ske mellan kl 09.30-15.30. För särskilda villkor vänligen se postnord.se 

Hemleverans Pall – Tyngre och större gods måste levereras med pall, vilket sker till gatuplan helgfri vardag mellan 09.30-11.30 och 13.30-15.30. Posten kommer att kontakta dig för att meddela lämplig utkörningsdag och ungefärlig tidpunkt. Tänk därför på att registrera lämpligt telefonnummer som Posten kan nå dig på dagtid. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta Posten på 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. Posten har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se postnord.se

Volvo In-car Delivery – När du väljer Volvo In-car Delivery levereras din beställning direkt till bagageutrymmet i din Volvo. Du behöver: 

1. En Volvo utrustad med Volvo On Call, modell 2012 eller senare, och ett giltigt Volvo On Call-abonnemang.
2. Ett Volvo ID registrerat för Volvo In-car Delivery.
3. Stå parkerad inom leveransområdet för Volvo In-car Delivery, i Stockholm eller Göteborg.
4. Vara bosatt inom upptagningsområdet för Volvo In-car Delivery, se karta på vår In-car delivery-sida.

När paketet har lämnat vårt lager kommer du får ett sms eller e-mail med en länk för att välja leveransplats och leveranstid. Leveranstid är 1 – 5 arbetsdagar och du väljer själv dag, dock ej senare än 5 dagar. Om det vid leveranstillfället inte är möjligt att leverera din beställning eller om du inte valt plats, lämnas beställningen till ditt ordinarie utlämningsställe för PostNord och du får avisering när paketet finns att hämta.

Leveranssättet erbjuds endast för artiklar som bedöms gå in i bilen samt artiklar som finns för omgående leverans från vårt centrallager ej från övriga lagringsplatser.

Företagspaket – Leverans sker till registrerad företagsadress vardagar mellan kl 08.00-17.00. Ingen avisering sker innan. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och försändelsen kan sedan hämtas på Postens Företagscenter eller Postens Åkericentral.  

Hämta i Lagershop – Beställ din vara på nätet och hämta sedan när det passar dig i valfri Lagershop. Du kommer få en avisering via SMS när din produkt kan hämtas. Detta är endast möjligt om varan finns i lager i önskad Lagershop. Hämta i Lagershop gäller tyvärr inte för företagskunder. Se Lagershopens öppettider

Om du bor på en lantbrevbärarlinje och har valt hemleverans kommer Posten lämna en avi i din brevlåda. Därefter ska du kontakta Posten på 0771-33 33 10 för utkörning av din beställning. Vänligen observera att leveranstiden blir några dagar längre vid lantbrevbärarlinje.