Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse och för att anpassa reklambudskap. Vi säljer inte din information. Du kan när som helst dra tillbaka ditt samtycke. Genom att klicka på Jag accepterar godkänner du cookies.

Garanti- och serviceinformation

Hur ser jag status för min service?

Kontrollera status för din service
Vare sig om du besöker en av våra Lagershopar eller kontaktar kundservice för att lämna in din produkt så upprättas ett serviceärende. Du kan sedan med hjälp av servicenumret och ditt telefonnummer kontrollera status för serviceärendet.

Vad gör jag om min produkt inte fungerar som den skall?

I första hand rekommenderar vi dig att ta kontakt med tillverkaren av din produkt. Tillverkarens produktexperter kan hjälpa till att avgöra om produktens fel går att åtgärda utan att produkten behöver skickas in för kontroll hos verkstad.
Kontakta tillverkarens support

Om tillverkaren inte kan hjälpa dig är du varmt välkommen att besöka en av våra Lagershopar eller kontakta kundservice för att lämna in din produkt för undersökning hos en auktoriserad verkstad för din produkts varumärke.

Jag har lämnat in min produkt för service, vad händer sen?

När du lämnar in en produkt för service så skickas den till en verkstad som är auktoriserad av tillverkaren av din produkt. En garantiservice har en ledtid på 2-3 veckor, från det att produkten lämnas in till det att du skall ha den åter.

Om någon av våra samarbetspartners undersöker produkten och konstaterar att produkten inte är behäftad med ett garantifel, har vi eller serviceverkstaden rätt att debitera dig för undersökningskostnaden. Frakt- och hanteringsavgifter tillkommer. 

När serviceärendet är slutfört får du en avisering, så att du vet när du kan hämta din produkt. 

Garanti - vad gäller?

Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför erbjuder vi mycket förmånliga garantivillkor. 
Du får 2 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. För datorprodukter, telefoni, intimprodukter, reservdelar samt bärbart ljud gäller 1 års garanti. Om tillverkaren lämnar en längre garanti så erbjuds du självfallet samma garantilängd. 
Förbrukningsvaror och tillbehör som till exempel projektorlampor, batterier och laddare följer tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år. 

Garantin gäller för funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Fel som uppstått vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende omfattas inte av garantin. Garantin täcker ej heller så kallade handhavandefel, vilket inkluderar felaktig inställd produkt eller olycksskador, till exempel tappskadad display på en mobiltelefon eller en fuktskada. 

Reklamationsrätt

Som konsument har du även lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel. I det fall du önskar reklamera din produkt ber vi dig kontakta oss inom två månader från det att du upptäcker felet på produkten. 

Läs mer om din reklamationsrätt på Konsumentverkets hemsida.

Vid godkänt ärende inom reklamationstiden ersätter vi dig kostnader som uppkommit i ärendet såsom eventuell fraktkostnad, eller reseersättning.