Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse och för att anpassa reklambudskap. Vi säljer inte din information. Du kan när som helst dra tillbaka ditt samtycke. Genom att klicka på Jag accepterar godkänner du cookies.

FAQ - Växla Upp!

Ingår försäkringen AppleCare+ med samtliga Växla Upp! produkter? 

Nej, för tillfället ingår endast försäkringen AppleCare+ med iPhone. Vi arbetar med en lösning även för AppleCare+ tillsammans med iPad och hoppas kunna erbjuda det inom en snar framtid.  

Om jag skaffar tjänsten Växla Upp! i Lagershop – kan jag då även uppgradera / lämna tillbaka produkten i Lagershop? 

Nej, produkten behöver alltid returneras till avdelningen för teknisk service på NetOnNet för att bedöma skicket. Detta görs genom att skicka produkten med returemballaget som enkelt beställs hem. 

Kan man uppgradera från en iPad till en iPhone och tvärtom?

Ja, du har 100% frihet att välja.

Måste man uppgradera?

Det finns inget krav på att uppgradera din produkt utan du väljer själv om och när du vill göra det. Kom dock ihåg att betalningarna fortlöper till dess att du betalt av produkten. Dessutom minskar den återbetalning du får för din gamla produkt allt eftersom tiden går – Ju tidigare du lämnar tillbaka produkten, desta större återbetalning får du.

Hur tar jag bort min enhet från "Find my iPhone"?

Besök Find my iPhone: Ta bort din enhet guide hos Apple för detaljerade instruktioner i hur du tar bort "Find my iPhone" från din enhet.

Vad gör jag med bilder och annan data på min enhet?

När du fått hem din nya produkt kan du i lugn och ro föra över all data. Så här säkerhetskopierar du din iPhone / iPad och såhär återställer du din iPhone / iPad från en säkerhetskopia.

Jag är tveksam till om min nuvarande produkt håller det skick som krävs för att få överenskommen återbetalning. Kan jag uppgradera ändå?

Du kan alltid uppgradera din produkt, men om enheten är skadad när du lämnar in den kommer ett avdrag att göras på din återbetalning. Om du har valt produkt med försäkringen AppleCare+ kan du enkelt få din enhet reparerad innan du sänder in den, så att du får ut fullt värde. Se vår lathund för att göra bedömningen av enhetens skick.

Vad händer om jag inte återställt min enhet till fabriksinställningar?

Om enheten inte är återställd kommer vi inte att kunna sälja den vidare och därmed kommer vi heller inte att kunna återbetala dig. Istället kommer vi returnera produkten till dig. OBS: om du därefter väljer att sända in produkten igen, kommer du behöva stå för fraktkostnaderna. Kontakta kundservice för guidning.

Vad händer med AppleCare+ när jag lämnar tillbaka produkten?

När vi fått tillbaka produkten och gjort vår värdering avslutar vi även AppleCare+ kopplat till produkten. Genom detta får du återbetalning också för den period av AppleCare+ som du inte utnyttjar. OBS: kom ihåg att du ansvarar för att utnyttja AppleCare+ innan du lämnar tillbaka produkten.

Kan jag uppgradera innan 12 månader har gått?

Du kan redan efter 11 månader beställa din nya produkt och påbörja uppgraderingen. Dock behöver du alltid betala för de månader som du har produkten och då minimum de under 12 månader.

Hur beställer jag returemballage?

Oavsett om du uppgraderar eller bara vill lämna tillbaka din produkt kan du alltid beställa returemballage kostnadsfritt hos oss. Logga bara in via Klubbhyllan och välj produkt att uppgradera eller lämna tillbaka. Sedan får du returemballaget direkt hemskickat med din nya produkt eller i separat paket om du bara vill lämna tillbaka produkten.

Returer och öppet köp

Du har öppet köp på din ”Växla Upp!”-produkt i 30 dagar. Om din produkt har AppleCare+ försäkring avslutas även den vid nyttjande av öppet köp. Om du efter 12 månader väljer att uppgradera din produkt får du på nytt 30 dagars öppet köp.

Vad är växla upp?
Vilken iPhone / iPad kan jag välja?