Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse och för att anpassa reklambudskap. Vi säljer inte din information. Du kan när som helst dra tillbaka ditt samtycke. Genom att klicka på Jag accepterar godkänner du cookies.

FAQ - Växla Upp!

Måste man uppgradera?

Det finns inget krav på att uppgradera din produkt utan du väljer själv om och när du vill göra det. Kom dock ihåg att betalningarna fortlöper till dess att du betalt av produkten. Dessutom minskar den återbetalning du får för din gamla produkt allt eftersom tiden går – Ju tidigare du lämnar tillbaka produkten, desta större återbetalning får du.

Hur tar jag bort min enhet från "Find my iPhone"?

Besök Find my iPhone: Ta bort din enhet guide hos Apple för detaljerade instruktioner i hur du tar bort "Find my iPhone" från din enhet.

Vad gör jag med bilder och annan data på mobilen?

När du fått hem din nya telefon kan du i lugn och ro föra över all data. Så här säkerhetskopierar du din iPhone och såhär återställer du din iPhone från en säkerhetskopia.

Jag är tveksam till om min nuvarande telefon håller det skick som krävs för att få överenskommen återbetalning. Kan jag uppgradera ändå?

Du kan alltid uppgradera din telefon men om telefonen är skadad när du lämnar in den kommer ett avdrag att göras på din återbetalning. Om du har valt AppleCare+ kan du enkelt få din mobil reparerad innan du sänder in den så att du får ut fullt värde. Se vår lathund för att göra bedömningen av telefonens skick.

Vad händer om jag inte återställt min telefon till fabriksinställningar?

Om telefonen inte är återställd kommer vi inte att kunna sälja den vidare och därmed kommer vi heller inte att kunna återbetala dig. Istället kommer vi returnera telefonen till dig. OBS: om du därefter väljer att sända in telefonen igen kommer du behöva stå för fraktkostnaderna. Kontakta kundservice för guidning.

Vad händer med AppleCare+ när jag lämnar tillbaka produkten?

När vi fått tillbaka produkten och gjort vår värdering avslutar vi även AppleCare+ kopplat till produkten. Genom detta får du återbetalning också för den period av AppleCare+ som du inte utnyttjar. OBS: kom ihåg att du ansvarar för att utnyttja AppleCare+ innan du lämnar tillbaka telefonen.

Kan jag uppgradera innan 12 månader har gått?

Du kan redan efter 11 månader beställa din nya produkt och påbörja uppgraderingen. Dock behöver du alltid betala för de månader som du har produkten och då minimum de under 12 månader.

Hur beställer jag returemballage?

Oavsett om du uppgraderar eller bara vill lämna tillbaka din produkt kan du alltid beställa returemballage gratis hos oss. Logga bara in via Klubbhyllan och välj produkt att uppgradera eller lämna tillbaka. Sedan får du returemballaget direkt hemskickat med din nya produkt eller i separat paket om du bara vill lämna tillbaka produkten.

Returer och öppet köp

Du har öppet köp på din ”Växla Upp!”-produkt i 30 dagar. Försäkringen kan inte sägas upp separat, utan vid nyttjande av öppet köp avslutas hela tjänsten. Om du efter 12 månader väljer att uppgradera din produkt får du på nytt 30 dagars öppet köp.


Vilken iPhone kan jag välja?