Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta. Läs mer

Vanliga frågor & svar

För att ge dig som kund bästa möjliga service, har vi valt att samla några av de vanligaste frågorna som kommer in till oss här nedan. Om du inte hittar svaret på din fråga så tveka inte att kontakta vår Kundservice.

Telefon: 033-488 488
Måndag, kl 09.00-18.00, tisdag-fredag, kl 08.30-18.00

Chat: Måndag-fredag, kl 09.00-17.00

TOPP 5 VANLIGASTE FRÅGORNA

1. När kommer min faktura?
Fakturan mailas till dig i samband med att du genomför ditt köp. Den skickas från vår samarbetspartner Resurs Bank. Vid faktura- och delbetalningsfrågor rekommenderar vi dig att kontakta Resurs Bank på telefon 042-38 20 93 eller mail kundservice@resurs.se

2. Är min order skickad?
I din orderbekräftelse som du fått via mail meddelar vi dig leveranstiden på din beställning. När din order blir skickad ifrån oss får du även ett leveransbesked med tillhörande kollinummer så du enkelt kan kontrollera på posten.se var din försändelse befinner sig.

3. Min produkt krånglar, hur går jag tillväga?
Vi samarbetar med Sveriges ledande serviceverkstäder för att kunna ge dig som kund bästa möjliga service, kontakta kundservice för mer information. Många problem kan även avhjälpas genom att göra en mjukvaruuppdatering eller en återställning av produkten (t ex mobiltelefoner, datorer mm). Se mer information om detta i din produkts bruksanvisning.

4. Hur kontrollerar jag om produkten jag vill köpa finns i lager?
Aktuell lagerstatus får både Internet samt för våra Lagershopar ser du under respektive produkt på hemsidan. Det är möjligt att beställa en produkt på internet för att därefter hämta ut varorna i någon av våra Lagershopar. Detta väljer du i kassan. Du kan också Paxa en produkt som innebär att vi lägger undan produkten i vald Lagershop tills du hämtar och betalar den.

5. Jag vill utnyttja min ångerrätt på 30 dagar, hur går jag tillväga?
Du kan antingen välja att lämna tillbaka den i närmaste Lagershop eller genom att skicka in den till oss på nedanstående adress. Du som kund står för frakten och transportrisken vid nyttjande av din ångerrätt. Tänk därför på att emballera produkten så som den var när du fick den.

LEVERANS

  • Är min order skickad?

    I din orderbekräftelse meddelar vi dig leveranstiden på din beställning. När din order blir skickad ifrån oss får du ett leveransbesked med tillhörande kollinummer. Vänligen observera att leveransbeskedet skickas först kl 18.30 samma dag som vi skickar din order.

  • Hur går jag tillväga om varorna blivit skadade i transporten?

    Transportskador åtgärdas utan kostnad för våra kunder. Vi rekommenderar att du kontaktar vår Kundservice inom 1-3 arbetsdagar från det att du mottagit din produkt i fall av en fraktskada. Du kan läsa mer om hur du anmäler en fraktskada under "Fel vid leverans".

GARANTI & ÖPPET KÖP

  • Min produkt krånglar, hur går jag tillväga?

    Vi samarbetar med Sveriges ledande serviceverkstäder för att kunna ge dig som kund bästa möjliga service. Kontakta kundservice för mer information. Många problem kan även avhjälpas genom att göra en mjukvaruuppdatering eller en återställning av produkten (t ex mobiltelefoner, datorer mm). Se mer information om detta i din produkts bruksanvisning.

  • Kan jag lämna in min produkt i närmaste Lagershop?

    Det går bra! Information om vart vi har våra lagershoppar och dess öppettider finner du här.

  • Hur lång är min garanti?

    Vi strävar efter att du som kund skall känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför erbjuder vi mycket förmånliga garantivillkor.

    Vi ger dig 2 års garanti på de flesta produkter i vårt sortiment. För datorprodukter samt bärbart ljud gäller 1 års garanti. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds du självfallet samma garantilängd. Produktgarantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantiperioden.

    Förutom ovanstående garantitid och funktionsfelsgaranti på LCD & Plasma skärmar/tv-apparater erbjuder vi samma pixelgaranti som respektive tillverkare.

    Läs mer om våra garantivillkor under Köpvillkor.

  • Hur kontrollerar jag status på min inlämnade service?

    För att ge dig som kund bästa möjliga service har vi ditt ärende under uppföljning. Om inte din service/kontroll är avklarad inom två veckor från mottagandet kommer vi att återkomma till dig med en statusrapport. Vi kommer då att ge dig ett ungefärligt besked när ditt ärende kommer att vara klart. Därefter fortsätter vi följa upp ditt ärende så att det löser sig för dig på bästa möjliga sätt. Med andra ord så behöver inte du kontakta oss. Vi kontaktar istället dig (via telefon, e-post, brev eller SMS).

  • Jag vill nyttja min ångerrätt på 30 dagar, hur går jag tillväga?

    Du kan antingen välja att lämna tillbaka den i närmaste Lagershop eller genom att skicka in den till oss på nedanstående adress. Du som kund står för frakten och transportrisken vid nyttjande av din ångerätt. Tänk därför på att emballera produkten så som den var när du fick den.

LAGERSHOP

  • Är det samma pris i Lagershop som på internet?

    Ja! Vi håller alltid samma låga priser både i våra Lagershopar och på Internet.

  • Kan man ringa direkt till en Lagershop?

    Nej, det är inte möjligt. Vi har en central kundserviceavdelning i Borås som mer än gärna hjälper dig att svara på dina frågor. Telefonnummer 033-488 488 eller mail kundservice@netonnet.se

  • Kan man lägga undan/reservera en produkt i en Lagershop?

    Ja, du kan Paxa en vara. Att Paxa en produkt innebär att vi lägger undan produkten i vald Lagershop tills du hämtar och betalar den.

  • Kan man beställa varor på internet och hämta i Lagershop?

    Ja, du kan beställa på Internet för att därefter hämta ut varorna i någon av våra Lagershopar. Detta väljer du i kassan. Hämta i Lagershop gäller tyvärr inte för företagskunder.

BETALNING

  • När kommer min faktura?

    Fakturan blir skickad per post månaden efter det att du gjort din beställning. Den skickas från vår samarbetspartner Resurs Bank. Vid faktura- och delbetalningsfrågor rekommenderar vi dig att kontakta Resurs Bank på telefon 042-38 20 93 eller mail kundservice@resurs.se

  • Vilka olika betalsätt finns det?

    Du kan välja mellan Postförskott/Kontant vid leverans, Kortbetalning (VISA/Mastercard), Direktbetalning via Internetbank, Delbetalning / NetOnNet-kortet, NetOnNet-Faktura samt även Faktura Företag via NetOnNet Pay. Du kan även betala med vårt populära presentkort.

  • Går det att handla Tax Free?

    I våra lagershopar kan du handla Tax Free med Global Refund. För att handla Tax Free så betalar du fullt pris i butiken inklusive moms. Butikspersonalen skriver ut en Global Refund-cheque i samband med försäljningen. Inköpsbeloppet måste överstiga 200 kronor inkl. moms.

    Vid utresa från EU ska Global Refund-chequen stämplas och den inköpta varan visas upp. Detta sker vid något av Global Refunds återbetalningskontor, t.ex, Arlanda Flygplats eller vid ett tullkontor. När chequen löses in på återbetalningskontor eller hos en agent sker kontant återbetalning.

BESTÄLLNING

  • Hur kontrollerar jag om produkten jag vill köpa finns i lager?

    Aktuell lagerstatus får både Internet samt för våra Lagershopar ser du under respektive produkt på hemsidan. Det är möjligt att beställa en produkt på internet för att därefter hämta ut varorna i någon av våra Lagershopar. Detta väljer du i kassan. Du kan också Paxa en produkt som innebär att vi lägger undan produkten i vald Lagershop tills du hämtar och betalar den.

  • Går det att beställa utanför Sverige?

    I dagsläget levererar vi endast till Sverige och Norge och detta sker genom att gå in på www.netonnet.se alternativt www.netonnet.no

ÖVRIGT

  • Vad är Andersson för märke?

    Andersson är NetOnNets egna märke.

    Våra egna varumärken är ett led i att bygga NetOnNet som varumärke, då de utgör en viktig strategi för att hålla priserna nere utan att göra avkall på kvalitén för dig som konsument.

    Med egna produkter minskas antalet led i distributionskedjan, vilket ökar företagets oberoende och möjliggör lägre prisnivåer för våra kunder.

    NetOnNets första egna varumärke Centrum introducerades i augusti 1999. Därefter har ytterligare fem varumärken tillkommit; Andersson, Avant, PEPP, Skantic och ON. Det sistnämnda är det senaste tillskottet i NetOnNet-familjen. När vi sätter ON som märke på en av våra produkter, har vi kämpat hårt för att varan ska hålla hög kvalité, är modern och använder sig av beprövad teknik. Självfallet ska en ON-produkt även hålla ett bra pris jämfört med andra liknande produkter.

  • Anmäls mitt inköp till Radiotjänst?

    Vid försäljning av apparater innehållande tv-mottagare (t.ex. TV, inspelningsbar DVD, digitalbox, tv- tuner till dator mm.) har NetOnNet anmälningsplikt till Radiotjänst i Kiruna AB. Detta innebär att vi inom 30 dagar efter genomförd försäljning måste uppge sådan information som krävs för att kunna fastställa avgiftsplikten för televisionsmottagare (det som vanligtvis kallas TV-licens).

    Informationen NetOnNet skickar är: namn, adress och telefonnummer på köparen. Om vi ej fullgör vår anmälningsplikt drabbas vi av böter. Anmälningsplikten styrs av "Lagen om TV-avgift" (1989:41) 8 §.