Varje hjälte har sin egen personlighet och är utrustad med sina egna unika vapen och superkrafter. Genom Battleborn accelererade upplevling av  karaktärerna, kommer spelarna till fullo uppleva varje hjältes utveckling i ett enda story-uppdrag eller multiplayer match.

Battleborn utspelar sig i en avlägsen framtid, där nästan varje stjärna i universum släckts av en mystisk fiende. Solus, den sista stjärnan, är den enda strimma av hopp för universums överlevande befolkning. De försvinnande stjärnorna har lett till ett stort krig bland de som desperat jagar efter de sista resurserna. Hjältar, kallade Battleborn, kämpar för dominans av deras unika fraktioner samtidigt som allt liv i universum står och väger på gränsen till utrotning. Nu hotar den mystisk fienden med att avsluta vad de har startat, och endast en osannolik allians mellan universums mest kraftfulla hjältar kan stoppa dem.

• Story Mode - Battleborn's Story Mode är en berättande upplevelse som kan spelas helt singleplayer och är ännu bättre när den spelas kooperativt med vänner både i splitscreen-läge eller online.
  • Multiplayer - Battleborn's lagbaserade tävlingsinriktade multiplayer kan upplevas av upp till 10 spelare online i 5v5 matcher och omfattar tre olika flerspelarlägen. Incursion, Devestation och Meltdown.
  • Incursion - Lag av hjältar måste försvara sin bas mot vågor av AI-kontrollerade fiender medan du samarbetar tillsammans vid sidan av dina egna för att förstöra motståndarens bas.
  • Devastation - Lag av hjältar möts i en fartfylld och klassisk death match och måste fånga och försvara mål på kartan för att vinna.
  • Meltdown - Lag av hjältar måste vägleda sina undersåtar medan de marscherar till sin död i mitten av kartan. Poäng delas ut för varje undersåte som kastar sig in i förbränningsugnen. Laget med flest poäng vinner.
  • Persistent Progression System - Alla erfarenhetspoäng, oavsett om du tjänat in dom genom att spela Battleborn's Story Mode eller tävlingsinriktade flerspelarlägen, bidrar till att levla upp din karaktärsranking samt din spelarprofils Command Rank.
  • Karaktärs Rank - Varje hjälte kan permanent rankas upp till level 1-10 utanför uppdrag och matcher, vilket gör att spelarna kan byta ut egenskaper i deras skicklighetträd, samt låsa upp karaktärs-skins .
  • Command Rank - Spelare kan ranka upp sin egen spelarprofil, låsa upp märken och titlar för att imponera på sina vänner, och loot som kan användas för att gynna någon hjälte som spelaren väljer att styra över.
  • Battleborn Heroes - Battleborn har en bred roster av 25 spelbara hjältar och inga två är desamma. Varje hjälte har sin egen personlighet och är utrustad med sina egna unika vapen och egenskaper.
233822 PS4 PS4 Battleborn Varje hjälte har sin egen personlighet och är utrustad med sina egna unika vapen och superkrafter. Genom Battleborn accelererade upplevling av  karaktärerna, kommer spelarna till fullo uppleva varje hjältes utveckling i ett enda story-uppdrag eller multiplayer match. Battleborn utspelar sig i en avlägsen framtid, där nästan varje stjärna i universum släckts av en mystisk fiende. Solus, den sista stjärnan, är den enda strimma av hopp för universums överlevande befolkning. De försvinnande stjärnorna har lett till ett stort krig bland de som desperat jagar efter de sista resurserna. Hjältar, kallade Battleborn, kämpar för dominans av deras unika fraktioner samtidigt som allt liv i universum står och väger på gränsen till utrotning. Nu hotar den mystisk fienden med att avsluta vad de har startat, och endast en osannolik allians mellan universums mest kraftfulla hjältar kan stoppa dem. Story Mode - Battleborn's Story Mode är en berättande upplevelse som kan spelas helt singleplayer och är ännu bättre när den spelas kooperativt med vänner både i splitscreen-läge eller online.Multiplayer - Battleborn's lagbaserade tävlingsinriktade multiplayer kan upplevas av upp till 10 spelare online i 5v5 matcher och omfattar tre olika flerspelarlägen. Incursion, Devestation och Meltdown.Incursion - Lag av hjältar måste försvara sin bas mot vågor av AI-kontrollerade fiender medan du samarbetar tillsammans vid sidan av dina egna för att förstöra motståndarens bas.Devastation - Lag av hjältar möts i en fartfylld och klassisk death match och måste fånga och försvara mål på kartan för att vinna.Meltdown - Lag av hjältar måste vägleda sina undersåtar medan de marscherar till sin död i mitten av kartan. Poäng delas ut för varje undersåte som kastar sig in i förbränningsugnen. Laget med flest poäng vinner.Persistent Progression System - Alla erfarenhetspoäng, oavsett om du tjänat in dom genom att spela Battleborn's Story Mode eller tävlingsinriktade flerspelarlägen, bidrar till att levla upp din karaktärsranking samt din spelarprofils Command Rank.Karaktärs Rank - Varje hjälte kan permanent rankas upp till level 1-10 utanför uppdrag och matcher, vilket gör att spelarna kan byta ut egenskaper i deras skicklighetträd, samt låsa upp karaktärs-skins .Command Rank - Spelare kan ranka upp sin egen spelarprofil, låsa upp märken och titlar för att imponera på sina vänner, och loot som kan användas för att gynna någon hjälte som spelaren väljer att styra över.Battleborn Heroes - Battleborn har en bred roster av 25 spelbara hjältar och inga två är desamma. Varje hjälte har sin egen personlighet och är utrustad med sina egna unika vapen och egenskaper. PlayStation Spel 59 SEK 59 NewCondition Discontinued
  1. Gaming
  2. Spelkonsoler & spel
  3. PlayStation