• USB-ingång
  • Upp till 24 timmars batteritid
  • SD-kortläsare

(27 st)

• DooMoLiTioN 2015-06-07

Den mest prisvärda portabla högtalaren?

Vilken grej! Jag är på hobbynivå en erfaren användare av elektronik och teknik, och jag måste ändå säga att det här är en nästintill fullträff! Bättre högtalare för pengarna finns nog ärligt talat inte. Batteritiden, ljudet, priset! Fulladdat batteri, mobiltelefon inkopplad på laddning och ansluten via bluetooth hela tiden, från fredag eftermiddag till söndag morgon, några timmar av och resten på, nästintill maxvolym hela tiden och batteriet höll mot all förmodan hela helgen! Riktigt imponerande, och för under tusenlappen nästintill otroligt. Redigt nöjd med produkten, och här kommer de få nackdelar jag funnit men för all del de fördelar produkten har! Fördelar: + Batteritiden är otrolig! + Ljudet är riktigt bra, räcker väldigt långt på en förfest, ute som inne! Volymen hörs, av ALLA på stranden! Tillräckligt med bas för omständigheterna! + Usb för laddning av mobil/platta. + Möjlighet att koppla in 12v bilbatteri för att förlänga den redan riktigt långa batteritiden. + Anslutningar som Bluetooth, Aux, Usb, SD. + Priset är oslagbart mot konkurrensen! För att få samma produkt med annat märke måste minst det dubbla priset erfordras. Nackdelar: - Utdragbara handtaget är lite vingligt, speciellt i läget längst ut. - De hjul som finns inbyggda är av väldigt enkel modell, i fast riktning och klarar ej av annat än fin asfalt eller betong att rullas på, men hjulen blir ändå rätt hårt åtgångna efter ett tag. Efter en kväll på sand/lätt grus var mina hjul oanvändbart slitna. Detta har jag valt att inte reklamera för produkten i sig är förövrigt så otroligt bra att jag löste det genom att helt enkelt montera fast den på en sån "resväskevagn" med större hjul och bättre handtag. - Bluetooth räcker vid fri sikt 7 meter ungefär, med människor eller en vägg emellan bryts signalen på bara några meter. Allt som allt är jag otroligt nöjd med produkten. Enda som skulle vara mer lämpligt än vad som finns är en indikation på hur mycket batteri som finns kvar, finns endast en varning när batteriet är lågt/slut. Jag har sett att det finns en bättre version PLS 3.2 med fler funktioner, möjligheter och dubbla högtalareffekten, men jag är fortfarande otroligt nöjd över min produkt för det otroligt låga priset. Rekommenderar jag någon att köpa denna? Absolut, om produktens alla egenskaper är det du letar efter, då finns det inte ett bättre alternativ än detta. Skulle jag köpa en igen? Ja, utan tvekan, dock skulle jag ha valt att köpa PLS 3.2 pga att jag vet att denna PLS 2.1 är så otroligt bra att jag utan tvekan hade vågat uppgraderat mig. Allt ovan denna produkts prestanda är mer än vad som behövs och utöver mångas förväntan. Hoppas detta hjälper någon! Mvh DooMoLiTioN

• Doktorn36 2015-06-03

Kompetent högtalare till bra pris

Kompetent högtalare till bra pris. Bluetoothen funkar felfritt med iPhone. Ljudet helt ok, även om basen kanske kunde ha varit ytterligare en nivå tyngre. Batteriet verkar vara superbra som utlovat!

• Pyssmyn 2015-02-08

Bra ljud till riktigt bra pris

Vi har dessa högtalare på jobbet och har varit mycket nöjda! så nu har jag införskaffat en egen, kan varmt rekommendera dem. =)

• Schnaffi 2014-12-25

Bluetooth högtalare

Inhandlade denna till min far i farsdagspresent, då han ville ha något att lyssna på i sitt gym. Lådan är ganska rejäl och hyffsat tung. Bra med ett bärhandtag som är utdragbart så man även kan rulla den bakom sig som en resväska. Plus även för batteritiden som är specad till 24timmar. Den enda nackdelen med lådan är att ljudet den alstrar låter apa. Bland det sämsta jag hört på mycket länge faktiskt. Ljudet saknar tyngd totalt och djupbasen är obefintlig. (hans föredetta andersson PC kit med minihögtalare och en minisub, fullständigt krossar denna i ljudtryck samt lågbas.) Mellanregistret låter burkigt, som om artisten sjöng in i en colaburk och diskanten är vass och tröttsam. Han testade även att byta ut baselementet mot ett annat, vilket gjorde det hela lite bättre, men fortfarande ingen lågbas. Sammanfattning: Lådan ser maffig ut, men ljudet är under all kritik. Lägg helre dina surt förvärvade slantar på en annan bluetooth högtalare istället då den förmodligen kommer låta ljusår bättre.

Kvalitet (3/5)
  • jesseman 2014-08-21

bra och billig

bra helt enkelt! mycket utrustning för liten peng.

Prisvärdhet (4/5)

• Har någon en aning om den är vatten tålig alternativt fukt tålig?

PLANTAN 2014-08-15

Svar

• Hej, dessvärre är den inte fukt eller stöttålig.

SebastianNetOnNet 2014-10-03
    • Har sett flera som bara dragit en större soppsäck över den när det regnar och det verkar den tåla. Dock är den inte gjord för regn.

DarkFraggel 2014-10-09
  • Hur lång tid tar det att ladda det uppladdningsbara batteriet tills det är full laddat? Är det någon skillnad mellan black och white mer än färgen då? Då de troligen har olika lanseringen tillfällen! Vad skiljer dem åt i så fall mer än färgen?

vettochetikett 2014-05-01

Svar

• Hej! Det tar ca 10 timmar innan det är fullt laddat. Nej, det är inget som skiljer den vita och svarta varianten åt. // Samuel

Samuelh 2014-05-26
  • Hejsan! köpte denna högtalare från er i augusti 2013, och tanken var att använda den utomhus, på stranden, på festival, etc. Eftersom jag köpte den så sent på året så fick den helt enkelt stå på mitt rum, oanvänd,tills nästa sommar. Jag testade den när den kom, kopplade in en usb-sticka i den med musik och den fungerade finfint! Nu när våren/Sommaren börjar smyga sig på så tänkte jag testa den igen, så tog fram den och tänkte spela lite musik. Problemet var bara att den vägrade starta. Tänkte inte mer på det, så satte den på laddning i eluttaget och lät den ladda över natten, för att testas på morgonen. Försökte igen, och det fungerade inte.. Högtalaren vill alltså inte ta emot laddning, och jag vet inte varför, för den är som tidigare sagt oanvänd..Hur löser jag detta? vad kan det bero på?

2014-04-14

Svar

• Hej! Det var inte roligt att höra. Jag rekommenderar dig att ta kontakt med vår kundtjänst på nummer 033-488488 som hjälper dig med en eventuell service. // Samuel

Samuelh 2014-05-21
    • Det finns ju en knapp vid laddsladdshålet.. Jag har inte listat ut om den måste stå på läge II för att den ska kunna ladda. (istället för läge 0 eller I).. Kanske är det? Annars så står det faktiskt i bruksanvisningen att den ska laddas någon gång var X-månad, för att förhindra att batteriet blir kass.

Seglarfan 2014-06-22
  • Kan man lägga ned högtalaren vid transport utan att det kommer ut syra från batteriet?

Antonbr 2014-03-11

Svar

• Ja det kan du.

MickeBuffalo 2014-03-26
  • jindah 2014-03-04

Svar

• Nej, inte direkt. Men troligen kan man använda den som högtalartelefon till sin mobil. Har dock inte testat detta själv.

Jonas53 2014-03-09
    • Det finns inga uttag direkt för mikrofoner men det finnas omvandlare du kan köpa och koppla in i RCA ingången.

MickeBuffalo 2014-03-26

Uteffekt (Max) 100 Watt
Uteffekt (RMS/Nominell) 50 Watt
Inbyggda högtalare Ja
Uteffekt per högtalare (RMS) Information saknas / Anges ej av tillverkaren
Integrerad subwoofer Ja
Uteffekt Subwoofer (RMS) Information saknas / Anges ej av tillverkaren
Högtalartelefon Nej
Övriga funktioner -
Anslutningar
USB-portar 1st
Typ av USB-anslutning USB 2.0
3,5 mm ljudingång Nej
Hörlursutgång 0 st
AirPlay Nej
Bluetooth Ja
Bluetooth-version 2.1
Bluetooth-stöd A2DP, AVRCP, EDR
Övriga anslutningar Analog ljudingång (2xRCA), SD-kortläsare
Bredd 315,0 mm
Höjd 585,0 mm
Djup 350,0 mm
Vikt 17000 gram
Färg Grå, Silver, Vit
Strömförsörjning AC-adapter, Batteri
Batteritid 24,00 timmar
Batterityp Information saknas / Anges ej av tillverkaren
Fjärrkontroll Nej
Medföljande tillbehör Strömkabel, manual

Kraftfull portabel högtalare med Bluetooth!

Andersson PLS 2.1 är en kraftfull och robust Bluetooth-högtalare som lämpar sig utmärkt för dig som vill ha ett rejält ljud och kunna ta med det överallt. Med en batteritid på upp till 24 timmar kan du spela upp musik oavbrutet. Med handtag, stabila fötter samt hjul är högtalaren enkel att ta med sig. Den har Bluetooth för trådlös uppspelning av musik från Bluetooth-enheter, men den har även en analog ljudingång (2xRCA) för uppspelning från enheter som saknar Bluetooth.

Högtalaren har även en USB-ingång som kan användas för laddning av externa enheter, vilket innebär att du kan ladda mobilen och spela upp musik samtidigt. Du kan även spela upp musik via USB-ingången samt från minneskort via SD-kortsläsaren. Du kan enkelt justera bas och diskant samt att med en uteffekt på maximalt 100 Watt får du ett rejält tryck i ljudet!

Bluetooth

Philips Bluetooth Andersson PLS 2.1 har utrustats med Bluetooth, vilket gör det möjligt att spela upp musik trådlöst från Bluetooth-enheter, som Android-telefoner, iPhone, iPad, surfplattor och mycket mer. Spela enkelt upp din musik, utan sladdar, snabbt och enkelt. Dockan har dessutom utrustats med en USB-anslutning för laddning av en extern enhet, vilket innebär att du kan ladda batteriet samtidigt som du spelar upp musik via Bluetooth eller ljudingången (2xRCA), vilket innebär timmar av uppspelning.

OBS! Spelaren stödjer endast USB-minnen och SD-minneskort upp till 16 GB.