denna lilla och enkla basförstärkare höjde min ljudbild betydligt,hemma till min ljudanläggning,ett bra och billigt alternativ, helt klart prisvärd.

• hardrocker 2014-08-05

Rockare

Tycker denna produkt duger mer än väl när man lyssnar hårdrock det är min åsikt

• JensK91 2014-03-25

Missljud.

Denna produkt duger får dom som inte kräver mycket bas. Eller som bara vill ha något litet som spelar bra till rock eller liknande musik. Den subwoofer har stora missljud vid låga frekvenser. Tex. Lyssna på hip hop eller elektronisk musik och du lär märka det rätt fort. Lådan är helt enkel både för liten och porten på baksidan sitter både felplacerad och är helt fel storlek för denna storlek av bas. Basen spelar iallafall högt. Men pga portens placering så går det inte ställa subwoofer med elementen utåt. Det vill säga porten mot väggen. Rätt besviken på denna produkt. Den kunde vara så mycket bättre för samma eller lägre produktionspris.

Kvalitet (1/5)
    Användbarhet (3/5)
    Prisvärdhet (4/5)
  • Bjurran 2014-02-13

Uselt byggd med mycket fel

Jag började med föregångaren till denna modell som senare ersattes av denna. Samtliga dras med mycket usel konstruktion och har mycket problem. Jag har gång på gång fått denna produkt utbytt pga tillverkningsfel och har precis fått hem en ersättare som även den har fel. Fel som jag fått reklamera sakerna för tidigare är dels att de blir extremt varma, kan sluta spela helt plötsligt, kan spela ut massvis med störningar (lokaliserat till något i den interna elektroniken). De drar även en hel del ström i standby, tillräckligt för att den ska vara varm på baksidan vilket definitivt inte är bra för elräkningen. Den sista ersättaren jag har fått hem nu idag har istället problem med att automatiken inte fungerar så jag behöver starta den manuellt för att få något ljud ur den. Då jag själv har ett förflutet både som ljudtekniker och även som servicetekniker på just HiFi-elektronik vill jag avråda från att köpa denna produkt. Priset är vettigt för en produkt som spelar som denna gör när den fungerar, men denna har på tok för mycket brister.

Kvalitet (1/5)

• Hej, Går det att använda funktionen för att automatiskt sätta igång och stänga av denna. Jag använder högnivåingången men den startar inte automatiskt.

Robban035 2013-09-17

Svar

• Auto funktionen brukar bara funka när man har lågnivå ingången inkopplad, men det bästa är att man kan ha både hög och lågnivå om du har en pre out utgång på reciver/stereo förstärkaren "subwoofer out" detta kan öka ljudtrycket faktiskt men fortfarande använda subbens High Pass Filter till dina front högtalare för det är nämligen därför denna funktion med att koppla högnivån genom subben som dom är till för, men har du ingen lågnivå sub-out så kommer du att manuellt behöva stänga av/på den, Med vänlig hälsning Chrick

chrick 2013-09-23
  • Ska du köra med hög, -lågnivå eller bägge från hemmabioreceivern (tex. Yamaha HTR-3065)? Vad som sägs, är att vissa märken skall du koppla in bägge för att få bäst upplevelse och funktionalitet... Vad är skillnaden, och är den hörbar isf?!

eriikoo 2012-06-14

Svar

• Kör med båda, då filtrerar du bort basljudet som subben skall stå för, från dina front högtalare, och med lågnivån så skall den så klart också vara inkopplad annars funkar inte auto avstängningen, om subben har 2 RCA ingångångar använd en lågnivå y-split kabel då förstärkarens sub pre-out bara brukar ha en utgång detta,, det kan bli en förbättring av ljudet som borde helt klart vara hörbar! Med vänlig hälsning //Chrick

chrick 2013-09-23

Antal högtalare 1st
Uteffekt (RMS/Nominell) 100 Watt
Uteffekt (Max) 150 Watt
Frekvensomfång från 40 Hz
Frekvensomfång till 180 Hz
Impedans 4 Ohm
Känslighet 88 dB
Bredd 333,0 mm
Höjd 500,0 mm
Djup 388,0 mm
Vikt 12,0 kg
Färg Svart
Medföljande tillbehör Manual
Strömförsörjning Information saknas / Anges ej av tillverkaren

Andersson HIS 3.1 är en imponerande subwoofer i Andersson's främsta högtalarserie. Subwoofern är tillverkad av högkvalitativa material för en utmärkt basåtergivning, samt täckt med en svart pianolack-finish för ett lyxigt och modernt utseende. Den har utrustats med både hög- och lågnivåanslutningar vilket möjliggör inkoppling till receiver antingen via subwooferkabel eller vanlig högtalarkabel, samt att den har kontrollmöjlighet av crossover-frekvens. Subwoofern är uppbyggd av ett 10-tums baselement som får subwoofern att leverera det extra trycket som höjer ljudupplevelsen till en ny nivå. Kombinera med högtalare och njut av ett ljud utom det ordinära när du kollar på film eller lyssnar på musik.

OBS! anslutningskablar medföljer ej. Säljes som tillbehör.