• FTF-system för anpassad musikstil
  • Ihopvikbara
  • Löstagbar spiralkabel

(12 st)

• Anty10 2015-02-16

Bästa hörlurarna jag ägt

Dessa hörlurar är perfekta! Snygga, sinnessjukt bra ljud, ett litet minus är kanske att de inte har brusreducering, men ljudisoleringen är faktiskt mycket bättre än vad jag förväntade mig att de skulle vara! Jag tycker dessa är bättre än beats.

Kvalitet (5/5)
  • MiReDo 2015-01-30

Bra och framförallt snygga lurar

Har haft dem i ca 2 veckor och de fungerar mycket bra. Kunde haft lite mer "tryck" men å andra sidan kan det ju vara bra för hörseln med en sådan här "moderat" ljudtrycksnivå. Snygga och praktiska. Kanske lite dyra men det handlar ju mycket om design :)

Prisvärdhet (3/5)
  • RobbinB 2015-01-07

förvånansvärt dåligt ljud.

Fick ett par i julklapp och tanken var god, men dom lämnades tillbaka illa kvickt. Byggkvalitén slår det mesta, den är helt galet bra, men tyvärr slutar de goda orden där. Ljudet har rejält med bas, men tyvärr är det de enda den har, kanske liite mellanregister men nada diskant. Jag började googla på julafton för jag trodde det var fel på lurarna, de visade sig att det fanns tygfilter man kan ta bort för att få fram mer diskant, halleluja tänkte jag då dessa filter var förvånansvärt tjocka, men det blev platt fall. Har man ett par bra lurar bredvid och testar fram och tillbaka med dessa så låter det som om du spelar upp musiken i en burk :( Marshalls mindre lurar har mindre bas men låter hästvägar bättre. Jag kan inte rekommendera dessa lurar till någon, och tyvärr är de så att de som säger något annat vet inte bättre. Den får 2 stjärnor pga byggkvalitén och premiumkänslan, men lurar har man för att spela musik och de duger inte dessa till.

Kvalitet (5/5)
    Användbarhet (1/5)
  • RDahlberg 2014-10-11

Amazing!

Dom kan vara lite jobbiga att ha på sig en hel dag men dom täcker örat bra och låter kanon! Inget snack om saken, till det priset så har du en lur som ger dej väldigt mycket valuta för dina surt förvärvade pengar.

Kvalitet (5/5)
  • 2014-08-21

Rock funkar ypperligt

Dessa lurar är något mindre än de jag normalt använder men de är enkla att ta med och att gå runt med, väldigt mobila (snygga också i mina ögon) samt passar mitt huvud och mina öron (medelstora vilket nog är tur för det är lite trångt utan att vara påträngande). De känns robusta och sitter fast utan att klämma. Kabeln är lagom lång om man har mobil spelare dock något kort om man kör hemma. Ljudet går åt det lite grumligare (jämfört med mina shure lurar) men de blir aldrig jobbiga att lyssna på och går att driva direkt från en telefon. Rock passar som hand i handsken men jag kan tycka att realismen är lite låg och om man inte tar ur filtret känns de dova. När jag köpte dess låg de på 1800, men nu för 1400 är de faktiskt ganska prisvärda. De stänger ute nästan allt ljud även om vinden susar lite runt kanterna. De verkar inte läcka ljud trots en ganska hög volym när jag är i mitt i centrum, men de syns när man har dem på sig, inte diskreta.

Prisvärdhet (4/5)

Det finns inga frågor ännu.

Hörlurstyp Slutna
Högtalarmembran 40,0 mm
Kabellängd 120,00 meter
Mikrofon Ja
Volymkontroll Nej
Fjärrkontroll Ja
3,5 mm ljudingång Ja
6,3 mm ljudanslutning Nej
Aktiv brusreducering Nej
Frekvensomfång från 10 Hz
Frekvensomfång till 20000 Hz
Känslighet 99 dB
Impedans 42 Ohm
Maximal ineffekt 113mW
Vikt 282 gram
Medföljande tillbehör Förvaringspåse
Färg Svart

Marshall Monitor

Varmärket Marshall föddes i England på 1960-talet i en musikaffär, när Jim Marshall ville skapa ett ljud som de lokala musikerna verkligen ville ha. Resultatet blev en gitarrförstärkare med tyngre och större ljud än de någonsin hört förut. Nu, femtio år senare, är fortfarande Marshall ett märke att räkna med som hör hemma ihop med rock n' roll lika mycket som elgitarren och trummorna. Hörluren MONITOR förkroppsligar allt som Marshall står för med ljud i studiokvalitet förpackat i tuff Marshall-design.

Utseende och komfort

Monitor är den första over-ear-hörluren från Marshall, som alltså sitter runtom örat och inte på. Det ger ett slutet och samlat ljud med bra ljudisolering utifrån så du kan koncentrera dig på musiken utan att bli störd av din omgivning. De mjuka öronkuddarna slutet tätt men sitter lätt mot huvudet för att vara bekväma även efter många timmar i studion, i hemmet, på stan eller var du befinner dig.

På utsidan av hörlurskåporna återfinns logotypen präglat i vitt, medan det svarta vinyllädret framkallar den äkta Marshall-andan från deras förstärkare. De gjutna metallgångjärnen och accenter i mässing är kronan på verket.

Välj ljudbild med FTF-systemet

Ljud är personligt. Med Monitors unika FTF-system kan du anpassa ljudet till hur du föredrar det. Tag loss de magnetiska öronkuddarna och välj om du vill ha med eller utan de löstagbara FTF-ljudfiltrena. Med filterna får du en mjukare och varmare ljudbild. Vill du  istället höra de där riktigt höga topparna och få ett klarare ljud tar du bort dem och sparar till en annan gång. Hur du vill ha ljudet bestämmer du själv! Monitor levereras med ljudfiltren monterade.

Välj sida på kabeln

Kabeln till Marshall Monitor är löstagbar med en 3,5 Spiralkabel Marshall Monitormm-kontakt i varje ända. Det finns uttag i båda hörlurskåporna, så du helt enkelt kan välja vilken sida du vill ha kablen på. I det tomma uttaget på andra sidan kan din kompis plugga in sina hörlurar så ni enkelt kan lyssna på samma musik, utan adaptrar eller extra sladdar!
Kabeln är 120 cm lång, men har en spiraldel vilket gör att den kan sträckas ut till två meter.

Ljud

Upplev kraften av liveuppträdande, med Monitors djupa bas, utökade toppar och naturliga, välbalanserade mellanregister. De skräddarsydda högtalarmembranen på 40 mm täcker hela frekvensområdet och har låg distorsion. Även vid höga ljudnivåer är ljudet kraftfullt och dynamiskt.

IhopvikbaraIhopvikbara Marshall Monitor

För de stunder du inte har dina Monitor på huvudet, viker du ihop dem för kompakt förvaring och förvarar dem i den medföljande tygpåsen.

Fjärrkontroll och mikrofon

På sladden finns en inbyggd fjärrkontroll med mikrofon så att du kan besvara och avsluta telefonsamtal utan att ens behöva plocka upp telefonen ur fickan. Du kan också byta spår samt pausa musiken med knappen på fjärrkontrollen.