Art.nr: 1013570
  • 6,5" 4K OLED-skärm
  • 8 GB RAM + 256 GB lagring
  • ZEISS-proffskamera med tre linser
  • Mobilplattformen Snapdragon 865 5G
  • Vattentålig enligt IP65/68

Xperia 1 II är en flaggskeppsmobil från Sony som tänjer på gränserna för vad en smartphone kan vara. Telefonen är utrustad med en 6,5" 4K OLED-skärm som får allt skärminnehåll att se fantastiskt ut, har Dolby Atmos-ljud som finjusterats i samarbete med Sony Pictures Entertainment och ståtar med en ZEISS-trippelkamera med tekniker från av Sonys Alpha-systemkameror. Man har inte heller sparat på krutet vad gäller prestanda, där den starkaste mobilplattformen hittills i Qualcomm Snapdragon 865 5G inte bara garanterar störningsfri vardaglig drift, utan även förbereder modellen för det kommande 5G-nätet. Entusiasternas smartphone är här, och den ger dig alla verktyg du kan tänkas behöva för att uppnå stordåd, oavsett om du är proffsfotograf, filmskapare eller spelälskare.

4K OLED FullVision-skärm för underhållningssökaren

Xperia 1 II är utrustad med en fantastisk 4K OLED-skärm som får allt ditt innehåll att se fantastiskt ut. Med högt kontrastförhållande (1 000 000:1), jämna färger och ny teknik som minskar oskärpa är den redan på god väg till att kunna kallas en biografduk i miniformat. Lägger man sedan till remastringtekniken BRAVIA HDR som lyfter kontrast, färger och klarhet och ser till skärmens bildförhållande 21:9 så inser man att detta verkligen är en skärm att räkna med, likväl i ditt serie- och filmtittande som i spelandet.

Stereoljud med Dolby Atmos®

Telefonens dubbla främre stereohögtalare ger dig kraftfullt, balanserat stereoljud och Dolby Atmos® har finjusterats i samarbete med Sony Pictures Entertainment för att garantera fantastisk ljudkvalitet, oavsett om du lyssnar via telefonens interna högtalare eller använder hörlurar. När det kommer till musiklyssnande har Sony Music Entertainment spelat en viktig roll i att utforma ljudjusteringstekniken som ger dig en autentisk lyssningsupplevelse.

ZEISS-trippelkamera för proffsfoton

Nu kliver en smartphone in i fotovärlden på ett nytt sätt. Kamerorna i Xperia 1 II har utvecklats med hjälp av teknikerna bakom systemkamerorna i Sony Alpha 9-serien. En serie som bland annat är känd för att nyttja branschledande teknik vad gäller autofokus. ZEISS-optiken har kalibrerats specifikt för din Xperia-smartphone och de tre linserna låter dig välja rätt brännvidd för rätt bild. På baksidan har vi en 16 mm (f2.2), en 24 mm (f1.7) och en 70 mm (f2.4). Bilderna nedan är tagna med telefonens kameror, 16 mm-linsen till vänster, 24 mm-linsen i mitten och 70 mm-linsen till höger.

ZEISS-trippelkamera för proffsfotografen

Supersnabbt autofokus, supersnabba bildserier

Sony Xperia 1 II beräknar kontinuerligt autofokus i upp till 60 gånger per sekund. Det, tillsammans med snabb exponeringsberäkning gör att du får skarpa bilder i fokus även när du fotograferar rörliga motiv. Du har även möjlighet att ta riktigt snabba bildserier med upp till 20 bilder per sekund. Fånga det som tidigare varit omöjligt och välj ut det perfekta fotot i efterhand.

Skarpa porträtt med ögonautofokus

Ögonautofokus är en funktion som gör precis vad namnet antyder – identifierar, följer ditt motivs ögon och justerar fokuset i realtid. Tidigare har det varit tufft att få till skarpa och naturliga bilder när motivet rör på sig. Ögonautofokus gör detta till ett non-issue, och även ifall motivet inte har båda ögonen riktade mot kameran eller något snabbt passerar framför linsen hittar den snabbt tillbaka till perfekt fokus varje gång.

Skarpa porträtt med ögonautofokus

Photography Pro – proffsläget inspirerat av Sony Alpha

Varje smartphone med en proffskamera behöver ett proffsläge. Här kliver "Photography Pro" in – ett kameraläge som ger dig som fotograferingsentusiast mer frihet och som är inspirerat av Sony Alpha-kamerorna. Styr saker som ISO, slutare, vitbalans helt själv för att producera foton som speglar din vision. Du kan dessutom fota i RAW (.DNG), ett filformat som ger dig ännu fler möjligheter vad gäller post-processing (redigering).

Cinema Pro-läge för filmskaparen

Tro inte att du som innehållsskapare har glömts bort. Filmläget "Cinematography Pro" låter dig spela in film på ett sätt som inte skiljer sig mycket från hur proffsen gör det. Sonys kunskap sträcker sig långt tillbaka med teknikerna bakom deras digitala biokameror, 21:9 bildförhållande, 4K HDR och 24 bps, bland annat. Det förbättrade användargränssnittet gör det enkelt för dig att experimentera med funktioner som ramguider, slutartid och fokus, och ett intelligent vindfilter gör att telefonens mikrofon inte heller är borde underskattas när det kommer till videoinspelning.

Snapdragon 865 5G för prestandajägaren

Med Xperia 1 II får du all hastighet du behöver, nu och i framtiden. Qualcomm Snapdragon 865 5G är den mest kraftfulla mobilplattformen hittills. Den sköter den vardagliga driften, hjälper dig i ditt spelande och hanterar tuffare appar och processer med bravur. Men inte nog med det, den ser även till att Xperia 1 II är redo för det kommande 5G-nätet och allt vad det innebär. Snabbare trådlös uppkoppling än någonsin tidigare med WiFi 6 och prestanda som slår föregående generation med 25 % både vad gäller processor och grafikprocessor.

Anslut din DUALSHOCK 4-kontroll till telefonen

Prestandan är alltså säkrad när det kommer till ditt spelande. En fantastisk 4K-skärm, Snapdragon 865 5G och 8 GB RAM garanterar detta. Det finns dock andra utmaningar vad gäller just "mobile-gaming", till exempel den ofta något sämre exaktheten med en pekskärm i kontrast till mus eller kontroll. Nu kan du ansluta din DUALSHOCK 4-handkontroll och ta kommandot över dina Android-spel.

Ett batteri som varar länge – i dubbel bemärkelse

Den snabba utvecklingen av smartphone-batterier gör att det inte längre är speciellt förvånade när en smartphone påstås hålla hela dagen utan att behöva laddas. Xperia 1 II har ett 4 000 mAh batteri som ger dig kraften du behöver för kunna hålla igång, men det är kombinationen av smarta laddningstekniker och god batterivård som kommer att göra skillnad i längden. Adaptiv laddning är en funktion som hela tiden övervakar mobilen när den laddas och säkerställer att batteriet inte överbelastas. Med Xperia 1 II får du ett batteri som varar länge mellan laddningarna, och som kommer att vara i en lång tid framöver utan att tappa kvaliteten.

1013570 Sony Sony Xperia 1 II 256GB Svart 43033889 Xperia 1 II är en flaggskeppsmobil från Sony som tänjer på gränserna för vad en smartphone kan vara. Telefonen är utrustad med en 6,5" 4K OLED-skärm som får allt skärminnehåll att se fantastiskt ut, har Dolby Atmos-ljud som finjusterats i samarbete med Sony Pictures Entertainment och ståtar med en ZEISS-trippelkamera med tekniker från av Sonys Alpha-systemkameror. Man har inte heller sparat på krutet vad gäller prestanda, där den starkaste mobilplattformen hittills i Qualcomm Snapdragon 865 5G inte bara garanterar störningsfri vardaglig drift, utan även förbereder modellen för det kommande 5G-nätet. Entusiasternas smartphone är här, och den ger dig alla verktyg du kan tänkas behöva för att uppnå stordåd, oavsett om du är proffsfotograf, filmskapare eller spelälskare.*{padding:0;margin:0;overflow:hidden}html,body{height:100%}img,span{position:absolute;width:100%;top:0;bottom:0;margin:auto}span{height:1.5em;text-align:center;font:48px/1.5 sans-serif;color:white;text-shadow:0 0 0.5em black}▶" frameborder="0" allowfullscreen="" loading="lazy">4K OLED FullVision-skärm för underhållningssökarenXperia 1 II är utrustad med en fantastisk 4K OLED-skärm som får allt ditt innehåll att se fantastiskt ut. Med högt kontrastförhållande (1 000 000:1), jämna färger och ny teknik som minskar oskärpa är den redan på god väg till att kunna kallas en biografduk i miniformat. Lägger man sedan till remastringtekniken BRAVIA HDR som lyfter kontrast, färger och klarhet och ser till skärmens bildförhållande 21:9 så inser man att detta verkligen är en skärm att räkna med, likväl i ditt serie- och filmtittande som i spelandet.Stereoljud med Dolby Atmos®Telefonens dubbla främre stereohögtalare ger dig kraftfullt, balanserat stereoljud och Dolby Atmos® har finjusterats i samarbete med Sony Pictures Entertainment för att garantera fantastisk ljudkvalitet, oavsett om du lyssnar via telefonens interna högtalare eller använder hörlurar. När det kommer till musiklyssnande har Sony Music Entertainment spelat en viktig roll i att utforma ljudjusteringstekniken som ger dig en autentisk lyssningsupplevelse.ZEISS-trippelkamera för proffsfotonNu kliver en smartphone in i fotovärlden på ett nytt sätt. Kamerorna i Xperia 1 II har utvecklats med hjälp av teknikerna bakom systemkamerorna i Sony Alpha 9-serien. En serie som bland annat är känd för att nyttja branschledande teknik vad gäller autofokus. ZEISS-optiken har kalibrerats specifikt för din Xperia-smartphone och de tre linserna låter dig välja rätt brännvidd för rätt bild. På baksidan har vi en 16 mm (f2.2), en 24 mm (f1.7) och en 70 mm (f2.4). Bilderna nedan är tagna med telefonens kameror, 16 mm-linsen till vänster, 24 mm-linsen i mitten och 70 mm-linsen till höger.Supersnabbt autofokus, supersnabba bildserierSony Xperia 1 II beräknar kontinuerligt autofokus i upp till 60 gånger per sekund. Det, tillsammans med snabb exponeringsberäkning gör att du får skarpa bilder i fokus även när du fotograferar rörliga motiv. Du har även möjlighet att ta riktigt snabba bildserier med upp till 20 bilder per sekund. Fånga det som tidigare varit omöjligt och välj ut det perfekta fotot i efterhand.Skarpa porträtt med ögonautofokusÖgonautofokus är en funktion som gör precis vad namnet antyder – identifierar, följer ditt motivs ögon och justerar fokuset i realtid. Tidigare har det varit tufft att få till skarpa och naturliga bilder när motivet rör på sig. Ögonautofokus gör detta till ett non-issue, och även ifall motivet inte har båda ögonen riktade mot kameran eller något snabbt passerar framför linsen hittar den snabbt tillbaka till perfekt fokus varje gång.Photography Pro – proffsläget inspirerat av Sony AlphaVarje smartphone med en proffskamera behöver ett proffsläge. Här kliver "Photography Pro" in – ett kameraläge som ger dig som fotograferingsentusiast mer frihet och som är inspirerat av Sony Alpha-kamerorna. Styr saker som ISO, slutare, vitbalans helt själv för att producera foton som speglar din vision. Du kan dessutom fota i RAW (.DNG), ett filformat som ger dig ännu fler möjligheter vad gäller post-processing (redigering).*{padding:0;margin:0;overflow:hidden}html,body{height:100%}img,span{position:absolute;width:100%;top:0;bottom:0;margin:auto}span{height:1.5em;text-align:center;font:48px/1.5 sans-serif;color:white;text-shadow:0 0 0.5em black}▶" frameborder="0" allowfullscreen="" loading="lazy">Cinema Pro-läge för filmskaparenTro inte att du som innehållsskapare har glömts bort. Filmläget "Cinematography Pro" låter dig spela in film på ett sätt som inte skiljer sig mycket från hur proffsen gör det. Sonys kunskap sträcker sig långt tillbaka med teknikerna bakom deras digitala biokameror, 21:9 bildförhållande, 4K HDR och 24 bps, bland annat. Det förbättrade användargränssnittet gör det enkelt för dig att experimentera med funktioner som ramguider, slutartid och fokus, och ett intelligent vindfilter gör att telefonens mikrofon inte heller är borde underskattas när det kommer till videoinspelning.*{padding:0;margin:0;overflow:hidden}html,body{height:100%}img,span{position:absolute;width:100%;top:0;bottom:0;margin:auto}span{height:1.5em;text-align:center;font:48px/1.5 sans-serif;color:white;text-shadow:0 0 0.5em black}▶" frameborder="0" allowfullscreen="" loading="lazy">Snapdragon 865 5G för prestandajägarenMed Xperia 1 II får du all hastighet du behöver, nu och i framtiden. Qualcomm Snapdragon 865 5G är den mest kraftfulla mobilplattformen hittills. Den sköter den vardagliga driften, hjälper dig i ditt spelande och hanterar tuffare appar och processer med bravur. Men inte nog med det, den ser även till att Xperia 1 II är redo för det kommande 5G-nätet och allt vad det innebär. Snabbare trådlös uppkoppling än någonsin tidigare med WiFi 6 och prestanda som slår föregående generation med 25 % både vad gäller processor och grafikprocessor.Anslut din DUALSHOCK 4-kontroll till telefonenPrestandan är alltså säkrad när det kommer till ditt spelande. En fantastisk 4K-skärm, Snapdragon 865 5G och 8 GB RAM garanterar detta. Det finns dock andra utmaningar vad gäller just "mobile-gaming", till exempel den ofta något sämre exaktheten med en pekskärm i kontrast till mus eller kontroll. Nu kan du ansluta din DUALSHOCK 4-handkontroll och ta kommandot över dina Android-spel.Ett batteri som varar länge – i dubbel bemärkelseDen snabba utvecklingen av smartphone-batterier gör att det inte längre är speciellt förvånade när en smartphone påstås hålla hela dagen utan att behöva laddas. Xperia 1 II har ett 4 000 mAh batteri som ger dig kraften du behöver för kunna hålla igång, men det är kombinationen av smarta laddningstekniker och god batterivård som kommer att göra skillnad i längden. Adaptiv laddning är en funktion som hela tiden övervakar mobilen när den laddas och säkerställer att batteriet inte överbelastas. Med Xperia 1 II får du ett batteri som varar länge mellan laddningarna, och som kommer att vara i en lång tid framöver utan att tappa kvaliteten. Mobiltelefoner 11490 SEK 11490 NewCondition Discontinued
  1. Telefon & GPS
  2. Mobiltelefoner