Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse och för att anpassa reklambudskap. Vi säljer inte din information. Du kan när som helst dra tillbaka ditt samtycke. Genom att klicka på Jag accepterar godkänner du cookies.

Vi förutsätter att du använder din produkt flitigt. För att din enhet ska vara godkänd för uppgradering behöver den vara hel och fullt fungerande när vi tar emot den. Skulle enheten vara skadad, dras skadans värde av mot utbetalningen för dina resterande betalningar. Exempel på skador som påverkar ditt värde negativt kan vara sprickor i skärmen, skadat chassi eller döda pixlar. Nedan ser du några exempel på de kriterier vi har när vi betygsätter din iPhone eller iPad.

Väl fungerande skick och redo att växla upp?

Intresset på en andrahandsmarknad är som störst på produkter som har tagits hand om på ett bra sätt från tidigare ägare. Är du osäker på om din enhet möter de förväntningarna som nästa ägare har, kan du checka av följande:

• Din enhet har inga sprickor eller skador i skärm eller hölje
• Din enhet fungerar som den ska och visar inga tecken på nedsatt prestanda
• Alla knappar är intakta och fungerar
• Inte skadad av fukt eller andra inre skador

Om din enhet inte möter ovanstående förväntningar och du valt en produkt med Växla Upp! där AppleCare+ ingår, bör du använda din AppleCare+ försäkring för att reparera din enhet innan den återlämnas. Detta för att undvika värdeminskning på grund av skada och därmed reducerad slutbetalning för att stänga ner ditt lån.

Baksida använt skick

Din enhet har ett använt skick men är fri från skador, repor eller sprickor.

Sida, använt skick

Knappar är intakta och saknar skador

Skärm använt skick

Skärmen är i gott skick och saknar repor och sprickor

Väl fungerande men lite väl använd?

Din enhet är till för att glädja och användas flitigt under hela Växla Upp! perioden. Skulle olyckan vara framme och du valt en produkt med Växla Upp! där AppleCare+ ingår, så är det många gånger värt att aktivera din AppleCare+ försäkring för att reparera skadan. Självrisken är låg i jämförelse med skadans potentiella värdeminskning och väl med en reparerad enhet slipper du reflektera över enhetens skick när du växlar upp mot en ny.

Hur ser min enhet ut när det är värt att aktivera min AppleCare+ försäkring?

Skadat chassi underkant

Skador från stötar och slag som lämnar hack i hölje eller skärm.

Skadat chassi ovansida

Skador från stötar och slag som lämnar hack i hölje eller skärm.

Skadad skärm

Skärmen har ordentligare repor eller är skadad på annat sätt.

Lite väl använd och ej fungerande?

Du gillar din teknik och ämnar att använda den jämt och i alla lägen. Skadad? Ja, sånt händer. Se bara till att aktivera din AppleCare+ försäkring (om du valt en produkt med Växla Upp! där AppleCare+ ingår) och reparera din enhet innan du ska Växla Upp!, så kan du fokusera på användningen av din nya enhet istället. 

AppleCare+ i alla lägen:
• Enheten har stora sprickor eller kraftigt skadad
• Din enhet startar inte eller håller ström
• Knappar saknas eller fungerar inte
• Fuktskadad
• Enheten har inbrända pixlar eller färgförändringar

Enhet med inbrända pixlar


Enhet startar ej


Enhet kraftigt skadad


Vanliga frågor och svar
Hur uppgraderar jag till en ny iPhone / iPad?