Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta. Läs mer

Volvo In-car Delivery


Hemelektronik direkt till din Volvo

Vad är Volvo In-car Delivery?

Din beställning levereras direkt till bakluckan på din bil. Genom att tillfälligt ge tillgång till din bil via en digital nyckel kan Volvo Cars tillsammans med PostNord leverera din beställning direkt till din Volvo. Den digitala nyckeln används också för att se bilens position. Nyckeln fungerar under en begränsad tid du själv specificerar. Under den här tiden kan du dessutom i realtid följa din beställning. 

Det du behöver är en Volvo utrustad med Volvo On Call (modell 2012 eller senare), ett giltigt Volvo On Call-abonnemang, ett Volvo ID registrerat för Volvo In-car Delivery samt att stå parkerad inom leveransområdet för Volvo In-car Delivery i Stockholm, Göteborg eller västra Skåne (från Helsingborg till Trelleborg)


1. Beställ på Internet

Registrera dig hos Volvo och handla sedan med ditt Volvo ID hos oss på NetOnNet. Välj leveransalternativet ”Volvo In-car Delivery” under fliken "Fraktsätt" i kassa-steget

2. Få varan till din bil

Du bestämmer tid och plats för leverans. PostNord får en temporär digital nyckel och lämnar dina varor i din baklucka utan att
du behöver vara där.

3. Bli meddelad direkt

Du kan alltid följa din leverans direkt i portalen. Så fort leveransen är utförd meddelar vi dig på SMS eller e-post. Varorna finns redan i din bil.

4. Spara tid utan krångel

Använd din Volvo till att spara tid och slippa planera dagen runt en leverans. Vårt sätt att göra ditt liv lite enklare.


Gör så här

Registrera dig hos Volvo och handla sedan med ditt Volvo ID hos oss på NetOnNet.

1. Handla på netonnet.se.
 Lägg dina varor i varukorgen. 
2. Gå till kassan. Uppge det mobilnummer som du kopplat till Volvo In-car Delivery. 
3. Välj leveranssättet "Volvo In-car Delivery", under fliken "Fraktsätt"
4. Avsluta ditt köp.


Leveranstiden är 1-5 arbetsdagar. Om det vid leveranstillfället inte är möjligt att leverera produkterna till din bil lämnas de till ditt ordinarie PostNord-ombud.

Inför leveransen av ditt paket

1. En länk skickas till dig. Beroende av det kontaktsätt du valt i portalen för Volvo In-car Delivery skickas sms eller e-post.
2. Klicka på länken. Logga in med ditt Volvo ID-lösenord, som du loggar in i appen Volvo On Call med.
3. Välj plats och tid för leverans. Notera att du måste parkera inom 1 km från den leveransplats du valt. 
4. Acceptera leveransvillkoren. Klart!

Du kommer nu få leverans till din bil under din angivna tid. Vi meddelar dig när leveransen är utförd. Paketet från oss finns sedan i bakluckan på din bil. 


Att tänka på

Om du har frågor gällande din leverans eller om du inte kan ta emot din leverans vid den tid och plats du angivit, kontakta PostNords kundservice

Parkeringen du parkerar på måste vara tillgänglig för allmänheten för att våra partners ska kunna leverera till din bil.

Är din bil längre än 1 km ifrån den leveransplats du valt kan det hända att vår partner inte kan leverera till din bil. Parkera därför så nära som möjligt till den förväntade leveransadress som du valde vid beställning.

Alltid tryggt och säkert

Den tillfälliga digitala engångsnyckeln som används för att hitta och leverera till din bil fungerar endast under det tidsintervall som du själv valt. När leveransen är slutförd förverkas nyckeln och går inte att använda igen. Alla varor som levereras är dessutom försäkrade med Volvia Försäkring.

LÄS MER OM SÄKERHET







Leveransområden - Stockholm, Göteborg eller västra Skåne

Du som bor inom det större området kan få leverans till din bil när den är parkerad inom det mindre området kring respektive stad. Boende på Gotland kan endast få leveranser till sin bil när den är parkerad i Stockholm. Se karta > 



Frågor och svar

Kan jag beställa vad som helst från NetOnNet till min bil?
Volvo In-car Delivery erbjuds endast för artiklar som bedöms gå in i bilen samt artiklar som finns för omgående leverans från NetOnNets centrallager. Leverans erbjuds ej från övriga lagringsplatser, exempelvis levereras ej från butik till bil.

Inom vilka områden kan jag få netonnet.se-leveranser?
Till en början kommer In-car Delivery-tjänsten erbjudas inom PostNords områden för Stockholm, Göteborg och västra Skåne (från Helsingborg till Trelleborg)

Kan jag beställa leveranser till Stockholm även om jag bor utanför staden?
Ja. För att kunna beställa behöver du ha din ordinarie leveransadress inom det större området kring respektive stad på kartan. Sedan behöver du stå parkerad inom det mindre området under dagen för leverans. Boende i Göteborgsområdet kan stå parkerade i Göteborg och kunder med leveransadress inom Stockholmsområdet kan få leverans till Stockholm. Pendlar du in till någon av städerna kan du nu spara tid genom att beställa din varor till din Volvo innan du åker hem från jobbet. 

Vad händer om jag har gjort en beställning och bor utanför det angivna området?
De specifika områdena som du måste ha din ordinarie leveransadress till ser du på det större området kring respektive stad på kartan. Om du bor utanför och ändå har gjort en beställning kommer din order inte att kunna levereras till din bil utan kommer att skickas till det ombud för PostNord som ligger närmast din bostadsadress och du aviseras via SMS när paketet finns hos ombudet.

Varför ser jag inte min leverans på min Volvo In-car Delivery-sida fastän jag fått en leveransbekräftelse från netonnet.se?
Din planerade leverans syns inte i Volvo In-car Delivery-portalen förrän du bekräftat var och när du vill få paketet levererat. När paketet är redo att levereras till din Volvo kommer du få ett sms eller e-mail för att välja leveransplats och leveranstid, och först när du gjort det kan du följa leveransen hos Volvo In-car Delivery.

Jag har fått en länk för att välja leveransplats men kan inte ta emot leveransen i min Volvo den dagen, vad gör jag nu?
Då låter du bli att klicka på länken för att välja leveransplats och leveranstid och ditt paket kommer utan extra kostnad transporteras till närmaste PostNord-ombud där du kan hämta ut det.

Jag bestämde en leveransplats och leveranstid men kommer inte kunna stå parkerad där vid den tiden, vad gör jag nu?
Kontakta PostNord på 020-96 96 96 för att avbryta leveransen. De kommer då utan extra kostnad transportera ditt paket till närmaste PostNord-ombud där du kan hämta det när det passar dig bäst.  

Vad gör jag om mina varor är skadade? Skicka in din felanmälan till vår kundtjänst så hjälper de dig. Läs mer här



Kundtjänst

NetOnNet:  Kundservice online  -  Telefon: 033-488488  -  Kontaktformulär
PostNord:  Kundservice online  -  Telefon: 020-96 96 96